imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube
iphone x

Kdy můžeme očekávat vydání bety iOS 12?

Podívali jsme se na tendence z posledních let

V App Storu se objeví zkušební verze aplikací


Apple aktualizoval svá pravidla certifikace aplikací v App Storu. Díky novým regulím budou mít uživatelé přístup ke zkušebním verzím aplikací, zároveň se novinky týkají multiplatformních služeb a implementace nových pravidel pro ochranu uživatelských dat.

App Store potřeboval podobnou změnu již nějakou dobu. Těžko by se pak našel lepší moment, než je právě WWDC, kdy firma pět dní v kuse oslavuje vývojáře z celého světa.

Aktualizované pokyny v sobě mají řadu zajímavých novinek, jako například přísnější pravidla u aplikací pracujících s kryptoměnami. Nyní je jasné, že aplikace nesmí těžit na pozadí, zatímco je uživatelům slibováno bezplatné používání. I kdyby s tím uživatelé v podmínkách souhlasili, není to povolené. Apple pochybné aplikace sleduje a odstraňuje ty, které porušují pravidla.

Když se podíváme na problematiku uživatelských dat, implementoval Apple striktnější regulace na reklamy uvnitř aplikací. Reklamy musí být vhodné pro uživatele aplikace a nesmí využívat citlivá uživatelská data, jako jsou třeba zdravotní data z HealthKitu, případně školní data z ClassKitu. Navíc aplikace, které jsou v kategorii pro děti, nesmí pro reklamní bannery používat absolutně žádná uživatelská data.

Od teď navíc musí být jasné, co je a co není reklama. Reklamní bloky navíc musí obsahovat zcela zřetelné tlačítko pro vypnutí/přeskočení. Rozhodně se nesmí objevovat pokusy o skrytí tak, aby člověk nechtěně reklamu otevřel.

Apple také ujasňuje následující – aplikace, které fungují na více platformách, mohou uživatelům zpřístupnit obsah, předplatné nebo funkce, které pořídili jinde. Jen musí být stejné položky dostupné i na této platformě ve formě platby v aplikaci.

Co to znamená? Pravděpodobně se snažili vyřešit situaci kolem Steam Linku. Jelikož aplikace porušuje dosavadní pravidla App Storu, uživatelé nemohou nakoupit hru na Steamu a následně ji skrz iOS aplikaci otevřít.

Apple také dodává aktualizaci pravidel v tom smyslu, že mají vývojáři zakázáno skrz aplikace odkazovat k nákupu obsahu z webových stránek externích vývojářů, namísto aby pobízeli lidi k nákupu přímo pomocí plateb přímo v App Storu.

To je pochopitelné, jelikož Apple z těchto plateb dostává část peněz. Pokud by tento dodatek nepřidali, Steam by mohl systém jednoduše obejít. V zájmu zjednodušování tedy Apple povolil aplikacím přístup k obsahu, jenž byl pořízen jinde, ale musí být zároveň dostupný i pro nákup v aplikaci za stejných podmínek. Tak funguje třeba i Spotify – cena předplatného je stejná, i kdybyste si předplatné pořídili přímo na webu služby.

V neposlední řadě tu pak máme možnost aplikací, jež nefungují pomocí předplatného, nabídnout časově omezenou zkušební dobu. V App Storu nyní třeba uvidíte, že je ke konkrétní hře přidána i čtrnáctidenní zkušební doba – například ti, kdo ještě nekoupili, mohou takto vyzkoušet Monument Valley. Skvělá hra má svou několikadenní trial verzi.

Zdroj: 9to5Mac

iMac Pro
Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.

Klikněte zde!