imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Pozvánky na říjnovou Keynote jsou tu

Sledujte událost s námi!

Apple je i nadále nejcennější značkou světa


Podle analytiků má hodnotu více ne 200 miliard dolarů. Asi si ale nebude stěžovat žádný z technologických gigantů.

Interbrand vydal již devatenáctou výroční zprávu, jež popisuje sílu největších značek světa a jejich dlouhodobou hodnotu. V analýze jsou tři hlavní části:

  • Finanční výsledky produktů či služeb značky.
  • Role značky při rozhodování o nákupu.
  • Konkurenční síla značky a schopnost tvořit loajalitu, tím pádem dělat dlouhodobě udržitelnou poptávku a zisk.

Apple se stal nejcennější značkou světa pošesté v řadě, když se mu podařilo překonat hranici 200 miliard dolarů. Když si vezmeme druhý a třetí bod z tabulky výše, a spojíme si to s nedávnými finančními výsledky, nemůže nás to překvapovat. Nicméně meziroční 16% nárůst je vcelku velký skok.

Není překvapením, že Applu na záda dýchá Google s meziročním navýšením hodnoty o 10 %. Tým Jeffa Bezose dosáhl na 56% nárůst, což je jedno z nejvyšších čísel v celém seznamu. Hodně poskočily i společnosti Netflix (+45 %) a Gucci (+30 %).

Zde je první desítka:

V první stovce je 16 firem z automobilového průmyslu, svět technologií pak zastupuje 13 firem. Celková hodnota 100 nejhodnotnějších značek dává dohromady dva biliony dolarů, což je meziroční nárůst o 7,7 %. Už jde o dost velká čísla, abychom si výši těchto částek ani nedokázali představit.

Zdroj: Interbrand

iMac Pro
Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.