imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Budoucnost je tady!

Apple představil iPhone X

design student apple

Apple Music odmítla studenta designu, tak předělal její aplikaci


Mladý designér podal žádost o stáž v Applu, a ačkoliv byl odmítnut, společnost obdivuje jeho práci a povzbuzuje ho, aby v ní pokračoval. Jason Yuan se výzvy nezalekl a předělal klíčové funkce Apple Music.

Pokud nás čtete pravidelněji, možná víte, že ne všem v iMagazinu se zamlouvá Apple Music, některým z nás se prostě více líbí jiné streamovací platformy. Autor článku například preferuje Spotify. O muzice toho moc neví a nemá ani žádný vytříbený styl. Před časem si v rámci zkušební doby zdarma předplatil Spotify Premium kvůli doporučeným výběrům hudby podle chuti a nálady.

design student apple

Nemůže ani vysvětlit, proč se mu Apple Music nelíbí, a to je na práci Jasona Yuana to nejlepší. Ukázal totiž, že práce designéra není pouze o kreslení čar a měnění barev. Mladý umělec z Northwestern University podal žádost o stáž do Applu, ale té nebylo vyhověno. Podle jeho blogu Apple své rozhodnutí pořádně ani neodůvodnil. Dostalo se mu pouze milé odpovědi, ve které stálo, že se jim jeho umění líbí a měl nadále pracovat na svém osobním rozvoji.

I když byl Jason zklamaný, věřil, že aplikace Apple Music na iOS si zaslouží víc a začal ji předělávat. Ze všeho nejdříve, stejně jako to dělají dobří UX designéři, provedl průzkum pro rozřazení uživatelů podle jejich hudebního vkusu a preferencí. Prvním a nejdůležitějším faktorem byl základní uživatelský zážitek, jinými slovy, jakým způsobem se dostanou k nové hudbě. Uživatele rozdělil do dvou hlavních skupin.

design student apple

Na jedné straně máme „Hoarders“, kteří již svou hudební sbírku mají, a pak tu jsou „Nomads“, kteří si seznamy volí náhodně a tvorba playlistů je nezajímá. Podle Jasonovy studie pak tito uživatelé mohou díky vhodnějším funkcím používat zároveň i  Spotify. Apple Music staví na skupině Hoarders a hrdě hlásá:

“Pokud uslyšíte něco, co se vám líbí, přidejte si to do své knihovny.”

Taková filozofie od Applu nepřekvapuje. Možná pochází z éry iTunes, kdy patřili všichni mezi Hoarders. Nicméně uživatelé streamovacího světa mají při poslouchání hudby i jiné možnosti. Abyste byli úspěšní, musíte nabídnout davům hudebníky a alba, ne playlisty. Jelikož je cílová skupina rozdělena na dvě, musíte činit kompromisy. Jason Yuan svou aplikaci pojmenoval „ My Sampler“ a poskytuje řešení k aktuálnímu problému New Music Mix.

design student apple

Podržením prstu na nabízeného hudebníka se vám v My Sampler přehraje 15sekundová ukázka jeho tvorby. V té chvíli se můžete rozhodnout, zda se vám líbí, nebo ne. Podobně jako na Tinderu se musíte rozhodnout na základě vašeho prvního dojmu. V momentě si ho tak můžete přidat do svého seznamu, nebo se ho zbavit. Swipováním by Jason navrátil Apple Music hravost, kterou podle něj Apple hrozně dlouhou dobu podceňuje.

Ve druhé fázi přešel na identitu značky. Mladý UX designer zjistil, že Apple Music obsahuje mnoho symbolů, které uživatelé moc nechápou, a neatraktivní náhledy obalů alb, které mají za následek, že si uživatelé novou hudbu nerozkliknou. Jelikož aplikace nepracuje s obrázky moc dobře, uživatelé se mohou snadno ztratit mezi náladou a umělcem. Pro snazší vnímavost by umělce více zdůraznil a symboly by se snažil sjednotit. Kromě toho navrhnul daleko vhodnější grafiku, která celé službě lépe sedí a není tak otravná jako vyskakující bannery na webových stránkách.

design student apple

Zatřetí předělal celé vizuální prostředí, včetně snadné navigace, pohybu v menu a elegantních a pasujících fontů. Pozornost věnoval také roztahování textu při skrolování. Jason si ale nemyslí, že by Apple nějaký z jeho návrhů přijal a pokračuje ve svých studiích na jiné univerzitě. Nejdůležitější, co se v rámci svého osobního projektu naučil, je důležitost vývoje uživatelského prostředí takovým směrem, aby se uživatelé cítili lidštěji, citlivější a pozornější.

design student apple

Zdroj: 9to5mac

Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.

Klikněte zde!