00_apple_creating_complete_car_experience_cover

Apple připravuje kompletní automobilový zážitek

#Novinky
2017. 05. 12.

Nejnovější analýza přišla ze samotné Wall Street. Analytický tým společnosti UBS je toho názoru, že je budoucnost Applu v dopravě, přestože tvorba jejich vlastního vozidla se může zdát jako příliš velký projekt. Zároveň analytici trhu tvrdí, že to, na čem Apple pracuje pod názvem „Project Titan“, není jen jednoduchým softwarem pro samořiditelná auta, ale kompletním zážitkem.

Horace Dediu, specialista přes Apple tvrdí, že je tu velká šance na budoucí spojení americké firmy s dopravou. Velký potenciál prý spočívá v samořiditelných autech, a to jak ve vývoji softwaru, tak hardwaru vozidel. Nejde o nic přehnaného, toto téma se ve spojení s Applem objevuje v pravidelných intervalech již od roku 2008. V té době o nápadu přemýšleli Steve Jobs a Tony Fadell, tvůrce iPodu.

01_apple_creating_complete_car_experience

Více méně jsme se již smířili s tím, že Apple prostě nebude vytvářet vlastní automobily. Když zůstaneme realisty, vstup na trh by byl obrovským riskem i pro Apple, přestože má obrovské finanční rezervy. Bob Mansfield, bývalý seniorní vice prezident pro technologie tvrdí, že Apple nechce být přímým konkurentem Tesly. Project Titan je podle Dediua spíše platforma či „kompletní zážitek“.

Project Titan je spíš dopravní platformou – ne automobil, ale kompletní zážitek.

02_apple_creating_complete_car_experience

Podobný obchodní přístup přitom Applu není vůbec vlastní, úplně otáčí filosofii „musíme vytvořit úplně celou věc od začátku do konce sami“. Nebo ne? Můžeme si tam dosadit automobil, který sice není od prvního do posledního šroubku vytvořen Apple, ale sdílí stejné principy? Když pomyslíme na HomeKit, je to vlastně podobné – jde o platformu vytvořenou ke správě chytré domácnosti, ale samotná zařízení jsou od firem třetích stran. Nicméně UBS tvrdí, že by se Apple mohl připojit do projektu jistého výrobce automobilů, a to jak po stránce softwaru, tak hardwaru.

Jony Ive a Marc Newson jsou oba velkými fanoušky světa automobilů. Druhý jmenovaný je průmyslovým designerem se specializací na šperky, design interiérů a sochařství – do Applu dorazil v roce 2014 jako člen designérského týmu Jonyho Iva. Je dost klidně možné, že za přivedením takové osobnosti stál i skrytý motiv; možná právě od té doby pracuje na odděleném pracovišti, kde se snaží navrhnout perfektní šasi automobilu. Některé zprávy hovoří o tom, že si budeme moci koupit Apple Car, i když na něm vyloženě nebude logo nakousnutého jablka.

03_apple_creating_complete_car_experience

Apple před nedávnem zaslal oficiální žádost US Transportation Security Administration, v níž firma píše, že by se brzy na silnicích mohla objevit vozidla s jejich autonomní umělou inteligencí. To se nakonec ukázalo jako pravdivé, americká společnost nedávno získala možnost testovat vozy se softwarem Applu na silnicích v Kalifornii. Mimochodem víme i to, že se tato vozidla již objevují i v provozu, redakce Bloombergu se dostala k jejich fotografiím. Na samotných autech nemáme možnost vidět práci designérského týmu, k testování Apple využívá automobily značky Lexus.

Nebylo by tak náročné replikovat zážitek z iPadu/chytrého reproduktoru/HomeKitu tak, aby výsledný produkt ovládal a spravoval vaše auto, a to při zajištění uživatelského prostředí velice podobného iOS.

04_apple_creating_complete_car_experience

Dediu myslí, že má Apple dostatek zkušeností s ústředními senzory, řízením a s navigačními technologiemi, aby projekt zvládnul. Pro ekosystém Applu a příjemné uživatelské prostředí je tak vše připraveno k prvním nasazením do aut. Kdo ví, třeba bude CarPlay brzy nahrazen CarKitem.

Zdroj: Business Insider

Přidejte komentář