imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

iPhone 8

Veškeré informace o iPhonu 8 naleznete zde

Apple Watch by mohly mít lepší prodeje, než jsme mysleli


Je dobře známým faktem, že Apple nerad prozrazuje prodejní data kolem svých Apple Watch. To se bohužel nezměnilo, řada analytických firem se však čas od času snaží prodeje hodinek odhadnout.

Nezávislá analytická společnost Canalys v minulosti k hodinkám od Applu vydala hned několik zpráv. Je nutné na podobné odhady vždy koukat s drobným odstupem, jelikož nikdy nebudou stoprocentně přesné, a to přes sebelepší metodologické postupy Canalysu. Pořád je to ale lepší než nic, vzhledem k tomu, že oficiálně o Apple Watch příliš dat nezjistíme. Tento produkt je totiž po boku mnoha dalších v kategorii „další“.

01_apple_watch_doing_well_in_christmas_season

Jedinou věcí, jíž můžeme z uveřejněných dat vyčíst i za pomocí „domácí metodologie“, je fakt, jak se celý sektor změnil v porovnání s předchozími lety. Nedařilo se mu přitom příliš dobře, v rámci celoročního srovnání klesl hned o 8 % – podle toho bychom mohli usuzovat, že se Apple Watch o Vánocích příliš nedařilo. To je důvod, proč se první odhady držely původních čísel, a to na 4 milionech prodaných kusů. Slova Tima Cooka však s těmito daty byla v rozporu, ale víte co, Cook je asi stejně nezávislý, jako mamka hodnotící výkon své dcerky na vánoční besídce…

Byl to rovněž nejlepší kvartál (Q1 2017, pozn. red.) pro Apple Watch – a to jak v prodejích, tak v příjmech – poptávka byla ve vánoční sezoně tak velká, že jsme ji nestíhali pokrývat.

Podle nedávno uvedené zprávy to však vypadá, že CEO Applu tolik nepřeháněl. Výsledky, které Canalys nově uveřejnil, daleko přesahují původní odhady. Prodeje Apple Watch se z jejich pohledu zvýšily na 6 milionů, což by Applu mohlo přinést příjmy ve výši 2,6 miliard dolarů. Jestliže by to byla pravda, Apple Watch získávají z pohledu prodejů chytrých hodinek až 80 % vánočního trhu. Meziroční růst by se tak vyšplhal na 12 %. To rozhodně není malé číslo a je jasné, proč jsme nedávno psali článek o tom, že Apple Watch nejsou zase tak neúspěšným produktem.

02_apple_watch_doing_well_in_christmas_season

Vedle zlepšení zařízení po hardwarové a softwarové stránce, zvládnul Apple vylepšit hlavně styl marketingu a nacenění, což hodinky zpřístupnilo širšímu publiku. První řada má nyní nižší cenovku a Apple se více zaměřuje na fitness informování, to dělá hodinky dostupnějšími a smysluplnějšími.

– řekl médiím Jason Low, analytik Canalysu

Když se díváme na celková data prodejů, které analytická firma odhaduje na 12 milionů prodaných zařízení do roku 2016, by Apple Watch dosáhly na celou půlku z nich. Když se vše vezme v potaz, je jasné, že Apple vede chytrým hodinkám s jasným náskokem. Na druhé místo řadí analytická společnost firmu Fitbit se 17 %, na třetím místě je pak s 15 % Samsung. Fitbit to na tento seznam navíc dotáhnul jen s výjimkou, jelikož jejich fitness hodinky nejsou skutečně chytré, když neumí instalovat externí aplikace. Zbytek firem na trhu pak zvládnul obsadit jen 19 %.

Zdroj: The Verge

Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.

Klikněte zde!