imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube
iphone x

Kdy můžeme očekávat vydání bety iOS 12?

Podívali jsme se na tendence z posledních let

Apple zdůrazňuje výhody předplatných


Firma to dělá zcela evidentně, v kampani se jasně staví za služby, kde si obsah předplácíte. Souhlasíte s Applem?

Na stránce Developer Insight se objevilo video, kde několik vývojářů vysvětluje výhody měsíčních předplatných. Jde o tvůrce aplikací, jako jsou Elevate, Dropbox, Calm nebo Bumble. Pokud bychom někomu měli věřit, jsou to právě oni.

Alespoň z pohledu vývojáře.

Z pohledu uživatele je situace trochu jiná. Pokud bychom se zeptali této skupiny, řada lidí by raději zaplatila jednorázově větší částku, než aby dlouhodobě platili menší peníze.

Video bohužel nejde vložit, pro zhlédnutí tak klikněte na odkaz!

Sami se na video na Developer Insight podívejte.

Vývojáři zdůrazňují následující výhody:

  • Touto cestou koupíte něco, co se neustále dynamicky vyvíjí, nejde o nic statického.
  • Měli byste vytvořit lepší aplikaci, ale měli uživatelé pocit, že jejich platba stojí za to.
  • Měli byste si získat důvěru uživatelů měsíc od měsíce, což je zároveň děsivé a zároveň motivací.

A tak bychom mohli pokračovat. Něco na tom rozhodně je. I když tu byly aplikace, které se i v modelu jedné platby neustále rozvíjely a rozhodně nestály na místě, zatímco tu máme aplikace, jež si berou měsíční platbu a roky se nezměnily.

Je ale pravda, že musíte neustále bojovat o přízeň svých uživatelů, a to dokonce každý den. I když se vývojáři snaží odchod co nejvíce schovat nebo znepříjemnit – díky tomu mohou vývojáři získat pár měsíců navíc. Průzkumy navíc opakovaně potvrzují, že uživatelé ani neví přesně, kolik za služby s předplatným měsíčně vydají. Když už si tipnou, jde většinou o menší částku, než jak je tomu ve skutečnosti.

Apple se jasně staví na stranu služeb s měsíčním předplatným. Z uniklých dokumentů se na víc ukazuje, že se zástupci firmy v roce 2017 snažili přesvědčit vývojáře, aby také přešli na systém předplatného. Je totiž jasně vidět, že trh aplikací s jednorázovou platbou pomalu zaniká.

Obě strany mají v něčem pravdu, na kterou z nich se stavíte vy?

iMac Pro
Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.