imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Budoucnost je tady!

Apple představil iPhone X

Applu se nelíbí nový slogan Swatch


Švýcarský výrobce hodinek asi neměl svou nejbystřejší minutku, když se rozhodl, že do reklamní kampaně nových hodinek použije dobře známou myšlenku Applu. Firmě s Cupertina se to pochopitelně nelíbí a hodlá celou situaci řešit u soudu.

Těžko soudit, co si marketingový tým Swatch myslel, když přišel s novým sloganem „Tick different“ pro své hodinky s NFC. Neexistuje způsob, jakým by se vymotali z nařčení, že je slogan inspirovaný ikonickým souslovím Applu „Think different“ – to provázelo kampaň firmy v letech 1997 až 2002. V ní jako osobnosti vystoupili třeba Albert Einstein, Bob Dylan, Martin Luther King Jr., Richard Branson, John Lennon s Yoko Ono, Buckminster Fuller, Thomas Edison, Muhammad Ali, Ted Turner, Maria Callasová, Mahatma Gandhi, Amelia Earhartová, Alfred Hitchcock, Martha Grahamová, Jim Henson, Frank Lloyd Wright či Pablo Picasso.

Unikátní vlastností celé kampaně byl fakt, že nepropagovala žádný konkrétní produkt. Jednoduše sázela na kombinaci klíčových postav historie a loga Applu s výše zmíněným sloganem „Think different“. Podle informací Watsonu Apple rovnou zamířil do Švýcarska, kde se pokusil reklamu zablokovat. Švýcarský Institut duševního vlastnictví však americké firmě nevyšel vstříc. Apple se však rozhodl situaci nenechat jen tak a půjde k soudu, kde se celá reklamní kampaň bude podrobovat šetření, zda k porušení ochranné známky skutečně došlo.

01_matching_swatch_slogan_not_ok_by_apple

Celý případ je trochu komplikovanější, než by si člověk mohl myslet. Bez debat můžeme říct, že je slogan skutečně velice podobný tomu, který dříve používal Apple, ať už jde o náhodu, či nikoliv. Na druhou stranu pak ale bude muset Apple prokázat, do jaké míry si švýcarští obyvatelé spojují tento slogan s produkty Applu a zda jde o více než 50 % případů. Výrobce hodinek tvrdí, že slogan nemá na Apple poukazovat vůbec, ale jde o variaci vlastního sloganu z 80. let „Always different, always new“. Můžeme se však podívat do minulosti, kdy Apple z těchto tahanic vyšel jako poražený.

02_matching_swatch_slogan_not_ok_by_apple

Nejde totiž o první případ, když se tyto dvě firmy hádaly kolem sloganu nebo názvu produktu. U Swatch hledejme třeba to, proč se hodinky od Applu nejmenují iWatch, ale Apple Watch. Švýcarská firma tuto variantu zablokovala, jelikož již v tu dobu měla na trhu produkt jménem iSwatch a iWatch by bylo příliš blízké tomuto jménu. CEO Applu Tim Cook  zbytečně nezdržoval a nebál se překopat původní plány. Další zajímavostí je, že švýcarská firma se do soudního sporu pustila ještě jednou, a to kvůli známému „One more thing“. Z této kauzy však nakonec nic nevzešlo. Myslíme si, že v obou případech soud rozhodl spravedlivě a že se nemusíme bát nespravedlivého výsledku ani tentokrát, záleží prostě jen na logické argumentaci podložené důkazy.

Zdroj: 9to5mac

Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.

Klikněte zde!