imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Budoucnost je tady!

Apple představil iPhone X

accc žaluje apple

Australská spotřebitelská komise žaluje Apple


Lepší pozdě, nežli vůbec. Australané se konečně doslechli o „skandálu“ známém jako Error 53 a usmysleli si, že by mohli zažalovat Apple. Tak to přejeme hodně štěstí.

Australian Competition and Consumer Commission, zkráceně ACCC, žaluje Apple za „striktní proces oprav a reklamací, zejména pak za Error 53“. Pokud vám to nic neříká, tak rychle připomenutí ze začátku loňského roku:

Spousta uživatelů si stěžovala, že byl jejich telefon po záhadném zjevení chyby označené číslem 53 nepoužitelný a ani servisní místa Applu nedokázala problém opravit. Jak vyšlo později najevo, k této chybě došlo u zařízení, která byla servisována neoficiálním servisem a telefon smazal po aktualizaci iOS všechna data. Důvod je prostý a pochopitelný: když systém rozpoznal, že si někdo hrál s TouchID, telefon spáchal v rámci ochrany dat uživatele sebedestrukci.

accc žaluje apple

Taková reakce se opravdu zdá být poněkud přehnaná, jelikož uživatelé na svých telefonech většinou nemívají kódy k odpálení atomových bomb, aby se dala sebedestrukce ospravedlnit, Apple ale přeci jen chtěl svým uživatelům pomoci a ne je poškodit. Média udělala z celé události hrozný skandál a několik právníků chtělo Apple zažalovat za agresivní chování. Společnost poté vydala aktualizaci řešící daný problém a všichni na něj pomalu zapomněli.

Až na ACCC, kteří, jak se zdá, Applu toto fiasko nikdy neodpustí. Argumentují tím, že zákazník má při koupi produktu právo na určitou záruku. V rámci této záruky si má daný produkt udržet svou kvalitu, mát být schopen vykonávat svůj účel a zachovat si veškeré důležité vlastnosti, které mu byly přiřazeny. Zmíněné bezpečnostní opatření je zcela navíc a společnosti jsou naprosto zodpovědné za nápravu jakékoliv chyby, která by znemožňovala konání výše zmíněných aspektů. Podle ACCC nedává Applu právo rušit záruku to, že telefon opraví třetí strana.

Odepření zákazníkovi jeho právo na záruku jen kvůli tomu, že si zvolil servis třetí strany, nejen že má na tyto zákazníky dopad, ale také může ostatní zákazníky odrazovat od učinění informovaných rozhodnutí o svých možnostech oprav, včetně možnosti nižší ceny oproti výrobci.

accc žaluje apple

Tyto argumenty nejsou očividně nijak solidní. Pokud si někdo nechá svůj telefon opravit od pofiderně vyhlížejícího opraváře na ulici, Apple by opravdu neměl být tím, kdo ponese zodpovědnost za chybu „profesionálního opraváře“, který špatně nainstaluje základní desku. Z tohoto důvodu existují oficiální servisy přidružené k Applu, u kterých mají zákazníci garanci, že oprava proběhne bez jakýchkoliv potíží. Jak bylo nicméně zmíněno, Apple opravdu přiznal, že tento konkrétní případ nebyl úplně tím nejlepším řešením, a proto vydal opravující aktualizaci a navíc odškodnil ty zákazníky, kteří si kvůli tomu museli nechat svůj telefon opravit.

V takovéto situaci se toho nedá moc dělat, uvidíme ale, jak to vidí soud…

Zdroj: 9to5mac

Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.

Klikněte zde!