00_australian_mcdo_snapchat_application_cover

Australský McDonald’s přijímá žádosti o práci skrz Snapchat

#Novinky
2017. 04. 12.

Největší fastfoodový řetězec na světě hledá mladé zaměstnance skrze sociální média. Stačí jen smartphone a mezi teenagery oblíbenou aplikaci Snapchat a můžete se pokoušet o nabízené místo.

Nejde o žádnou novinku – od té doby, co se sociální sítě staly nedílnou součástí našich životů, se je HR oddělení snaží napasovat na svých náborových kampaní. Přijímací řízení skrz Facebook nebo Google formuláře nejsou ničím neobvyklým. LinkedIn se navíc stal jednou z hlavních platforem pro nabídku a poptávku pracovních pozic, jde pak i čím dál využívanější způsob vystavení svého životopisu.

01_australian_mcdo_snapchat_application

Iniciativa jménem Snaplicaton jde pak ještě o krok dál, kdy využívá spolupráce mezi Snapchatem a fastfoodem McDonald’s, v níž se však skrývá mnoho potenciálu. Kdybyste se podívali na sto životopisů z per teenagerů, spíše byste byli zklamáni. Není úplně vhodné zatím hodnotit úspěšnost zaměstnávání mladých v Austrálii díky zavedení tohoto přístupu, každopádně je vidět, že se nadnárodní společnosti snaží dostat k mladším vrstvám pomocí jim nejpřirozenějších způsobů.

Není náhodou, že se iniciativa rozjela právě v Austrálii, jelikož je zde vysoké procento lidí mladších 18 let, kteří u McDonald’s pracují. Hned 65 % ze všech 106 tisíc zaměstnanců spadá právě do této věkové kategorie, většina z nich má pak mnoho přátel na Snapchatu (v této rovnici jde pak o další potenciální zaměstnance). Oblíbenou aplikaci mají v tomto území nainstalovány hned čtyři miliony uživatelů.

02_australian_mcdo_snapchat_application

Podívejme se na konkrétní příklad žádosti o pozici skrz Snapchat – zájemce natočí desetivteřinové video, v němž se představí a zašle jej McDonald’s. Pochopitelně nesmí chybět ani speciální filtry, které člověku nasadí čepičku a cedulku. Tyto filtry naleznete na speciální adrese webu, jenž vás pak přímo navede do Snapchatu. O deset vteřin později mají žádost v rukou lidi z HR. Extrémně rychlá metoda, otázkou však zůstává efektivita.

McDonald’s potvrzuje, že své budoucí zaměstnance nevybírá pouze skrz videa na Snapchatu. Je pro ně však snadnější určit, koho si pozvat do dalších kol pohovorů, a koho nikoliv. Rozhodně jde o rychlejší způsob než pročítat špatně vytvořené životopisy.

Hledáme pozitivitu, temperamentní osobnosti, někoho, kdo by byl podle nás dobrý roli zákaznického servisu.

– prozradil Shaun Rumin, výkonný ředitel McDonald’s Australia.

US-MCDONALDS

Rozhodně jde o zajímavý posun pro všechny HR pracovníky – jednoduchý, rychlý a efektivní způsob, jak udělat první síto zájemců. Tento fenomén navíc přitáhne více mladých lidí, nejenže začnou jen tak pro zábavu používat speciální filtry, hlavně o tom budou mluvit. Zatím není známo, kolik za tuto spolupráci musel McDonald’s zaplatit, ale s velkou pravděpodobností šlo o domluvu výhodnou pro obě strany.

Zdroj: Cult of Mac

Přidejte komentář