imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Odstartujte nový rok efektivně!

Aplikace, které vám pomohou dosáhnout vašich cílů.

Herní ambice Applu vycházejí


V posledních několika letech poskytl Apple vývojářům různé nástroje, jež pomáhaly k optimalizaci her s vysokou náročností. Na našich redakčních Macích jsme udělali drobný test a máme zajímavé výsledky.

Přestože měl Steve Jobs velice dobré kontakty s japonskou komunitou vývojářů her, nikdy nešlo o hlavní směr Applu. Přestože Pippin původně nebyl původně plánován na hraní, stalo se z něj skutečně drahé herní zařízení. To naznačilo, že vidina herní budoucnosti v mobilním světě nebude úplně špatná myšlenka. Dnes je iOS jednou z hlavních platforem, kam herní vývojáři přicházejí se svými výtvory. Ostatně Cupertinu vydělávají krásné sumy, na ještě větší si pak přijdou samotná studia.

V roce 2014 vyšel spolu s iOS 8 také Metal, později se stal dostupným i na macOS a tvOS. Metal 2 byl představen vloni – během roku, který byl zaslíbený i VR frameworku. Ten pomohl s vyhlazováním hran, shaderování bylo optimalizovanější pro GPU s nízkou spotřebou. Díky němu se nám na mobilních zařízeních či na Macu objevují hry, jež i přes vysokou hardwarovou náročnost nemusí ubírat ze své grafické úrovně.

Jasně, nemůžeme čekat úplné zázraky. S Metalem se Apple TV nestala přímou konkurencí klasických konzolí, stejně tak se levnější Macy nestaly herními děly. Je ale evidentní, že se po původních překážkách herní vývojáři zase začínají dostávat na platformy Applu. Na Mac se dostalo i několik větších titulů. Jedním z nich je třeba Civilizace VI, jež byla na konci loňského roku představena pro iOS, pro macOS přijde i několik rozšíření. Vypadá to, že je tu po takovém softwaru skutečně poptávka.

V redakci jsme rozjeli malou výzvu a zkusili, co Macy dovedou s nejnovějšími tituly. Zkouška proběhla na MacBooku Air, novějších MacBoocích Pro a starším stroji s dedikovanou grafickou kartou.

S F1 2016 jsme již měli zkušenosti, hra MacBook 13“ z roku 2015 úplně odvařila. Jde navíc o jednu z nejnáročnějších her, kterou na Macu najdeme. Dále jsme tak s F1 2016 nepokračovali. Chtěli jsme mířit spíš na klasičtějšího uživatele a občasné hráče, cílem navíc byla hladká plynulost i na MacBooku Air.

Blíže jsme se tak podívali na Life is Strange. Všechny naše stroje si s hrou snadno poradily. Dokonce i MacBook Air, který se jen chvílemi trochu zadýchal, nabídl slušný herní zážitek. Dost jsme sázeli na MacBook Pro 15“ z roku 2012, který byl ve své době skutečně neskutečnou mašinou, nejlépe se ale nakonec dařilo základnímu MacBooku Pro 13“ z roku 2017.

Chtěli jsme si posvítit i na dlouholetého krále MMO – World of Warcraft, podle dalších konfigurací by si s ním totiž měla naše zařízení bez problémů poradit. Hra, která si však v základu žádá 40 GB prostoru, je na vstupní level laptopu trochu velké sousto.

V našem rychlém šetření jsme následně zjistili, že méně náročné hry, kde není potřeba jet konstantě v 60 FPS, se dají bezproblémově hrát i na MacBooku Air. Před vydáním Metalu tohle bylo zcela nereálné. Jestliže však chcete zvolit něco aktuálnějšího, případně náročnějšího na výkon, bude potřeba sáhnout po něčem výkonnějším z palety Applu.

iMac Pro
Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.

Klikněte zde!