imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Budoucnost je tady!

Apple představil iPhone X

Huawei útočí na druhé místo Applu


Apple stále zvládá ubránit druhou příčku mezi největšími výrobci mobilních telefonů, Huawei však americké společnosti šlape na paty. Přestože to není na pořadu dne, v řádu několika let mohla by čínská firma jednou předskočit i „věčně první“ Samsung.

Apple a Samsung dominují světovému smartphonovému trhu od roku 2011, třetí místo patřilo hned několika společnostem. Nejdříve Nokii, následně BlackBerry, objevila se tam i společnost s označením „king of copy-paste“ Xiaomi. Ta se delší dobu snažila svrhnout cupertinskou firmu z druhé pozice, od roku 2014 se na imaginárním pódiu nic velkého nedělo. Apple je pro Samsung s velkou nabídkou levných telefonů slabou konkurencí, Xiaomi pak zase slabým konkurentem popularity iPhonů.

01_huawei_attempting_to_surpass_apple

V současnosti není Xiaomi ani v první pětici, svou první příčku na čínském trhu totiž přenechalo Huawei. Druhá jmenovaná společnost dokázala připravit slušnou mid-range i high-endovou řadu za dostupné ceny; Xiaomi není schopné konkurovat ani levnějším telefonům z řady Honor. Huawei se tak stala hlavním miláčkem čínských davů a dokonce i oblíbencem v několika evropských zemích.

Chceme se dostat na druhou příčku mezi výrobci telefonů, v budoucnosti, přibližně do roku 2021, pak dosáhnout na úplnou špičku.

– řekl CEO Huawei Richard Yu

02_huawei_attempting_to_surpass_apple

Není překvapením, že mají do budoucna velké plány, jelikož podle IDC třeba jen ve Finsku dokázala čínská firma prodat v prvním kvartálu 2016 hned desetkrát více zařízení než Apple iPhonů. Druhou největší společností na trhu je Huawei považováno v Itálii, Španělsku, Polsku a Maďarsku.

Největší výzva však na asijskou firmu teprve čeká a nejde o nic jiného, než samotný americký trh. Apple zde má skutečně neuvěřitelnou državu, a ti, kteří nesáhnou po iPhonu, většinou sahají po Samsungu. Huawei je v tomto regionu tak nevýrazné, že se nedokázalo protlačit ani do top desítky a pohybuje se někde za OnePlus a BLU.

03_huawei_attempting_to_surpass_apple

Jedním z hlavních důvodů, proč se Huawei na tomto trhu tak nedaří, je špatná situace kolem místních poskytovatelů služeb. Čtyři největší američtí operátoři Verizon, AT&T, T-Mobile a Sprint nenabízejí žádný z telefonů této značky ve svých obchodech. Pokud tak chce někdo po čínské značce sáhnout, musí zamířit do online shopů, případně do velkoobchodů jako Best Buy nebo Walmart. Problémem je, že zavedení telefonů do klasické nabídky předchází dlouhá vyjednávání, jež nakonec ani nekončí exkluzivní smlouvou.

Posledních pět let nebojujeme se správnou strategií. Neměli jsme ty pravé lidi.

– řekl pan Yu, když zaměstnával bývalou zaměstnankyni Verizonu Michelle Xiongovu.

Xiongová dříve pracovala na jedné z vedoucích pozic Verizonu, v telekomunikačním byznysu tak má pořádné zkušenosti. Její prací je v Huawei pomoci s prodejem telefonů, čehož může dosáhnout díky svým dalekosáhlým kontaktům, které během práce u Verizonu posbírala. V Huawei evidentně kápli na správného člověka. Jeden ze zaměstnanců firmy prozradil, že bude trvat alespoň rok, než se dokážou vyjednat smlouvy s operátory, tři roky pak bude trvat, než se firma plně usadí na americkém trhu.

04_huawei_attempting_to_surpass_apple

Bez podobných aktivit je firma na americkém trhu skutečně neviditelná, kdyby se nerozhodla učinit výše zmíněné kroky, nic by se nezměnilo a firma by pomalu začala mizet úplně. Tak se to stalo právě i Xiaomi. Apple úspěšně prodal 45,5 milionů iPhonů ve třetím kvartálu 2016, Huawei ve stejném období prodalo 33,6 milionů smartphonů. Bůh ví, jak by situace vypadala, kdyby se čínské společnosti podařilo dostat do obchodů operátorů už o nějakou dobu dřív. Přestože je však souboj o první příčky na trhu tuhý, Apple se rozhodně nemusí obávat z pohledu zisků.

Zdroj: MacRumors

Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.

Klikněte zde!