imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Budoucnost je tady!

Apple představil iPhone X

andy serkis

Jak dlouho budou ve filmech potřeba herci?


BBC si popovídala s britským hercem Andy Serkisem o tom, kdy převezme umělá inteligence a algoritmy místa herců na place. Otázka je zajímavá také z pohledu úspěšných Animojis.

Na obrazovce jste Andyho Serkise už zajisté viděli. Jeho tvář si ale možná nevybavujete. Proč? Protože jeho reálnou podobu byste v těch největších filmech hledali jen stěží. Ovšem na výrazy jeho tváře si zajisté vzpomenete. Hrál totiž Smeagola v Pánovi prstenů, King Konga, Caesara z Planety opic a velitele Snoka v Hvězdných válkách. S výčtem filmů bychom mohli pokračovat, důležitější ale je, že pokud někdo ví, jak dlouho ještě bude potřeba reálných herců pro filmový průmysl, pak je to on.

andy serkis ape

To je pak téma celého rozhovoru pro BBC:

Algoritmy mohou, pokud je necháme, vzít práci a živobytí úplně všech. Existují programy pro psaní scénářů řízené algoritmem. Těm zadáte místo, charakter, věc, pak stisknete tlačítko a napíší za vás příběh. Pravděpodobně nebude sice moc dobrý, ale možná za tisíc let bude úžasný.

Jsem si jistý, že vše se dá řídit algoritmy, protože jde v podstatě pouze o data. Vím, že Weta (společnost, která se zabývá speciálními efekty) vlastní 17 let dat mého obličeje, díky čemuž se mohou ještě více přiblížit tomu, co dělám.

Úkolem snímání pohybu je přenést pohyb herce na virtuální postavy nebo digitální modely. Jde o moderní verzi toho, k čemu se dříve používaly kostýmy a masky. Tento proces je pro nás zajímavý také z toho hlediska, že pracuje stejně jako Face ID.

Většinou to funguje tak, že je na daném herci umístěno několik markerů (zejména na jeho obličeji) a jeho pohyb je společně s markery nahráván na několik kamer z několika různých úhlů. Takto získaná data tvoří základ pohybu virtuální postavy.

A jak funguje Face ID a TrueDepth kamera? Úplně stejně. Na váš obličej promítne 30 000 teček a konstantně monitoruje jejich pohyb. Když vás váš iPhone X přemění na usmívající se prasátko, pomáhá mu k tomu ten stejný proces, jaký vytvořil Smeagola, King Konga a další. Jedinou věcí, která zabraňuje Animojis se stát takto pokročilými monstry, je výkon iPhonu X. Možná bude možné za pár let natočit vlastní film plný kvalitních CGI ve vlastním obývacím pokoji na iPhone. To nezní vůbec špatně.

Zdroj: BBC

Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.

Klikněte zde!