imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

iPhone 8

Veškeré informace o iPhonu 8 naleznete zde

Jak Steve Jobs zachránil Nike


Partnerství mezi Applem a Nike začalo již před deseti lety. Přestože jde o oboustranně výhodnou spolupráci, několik lidí ví, že Nike může svému partnerovi děkovat za to, že zůstává lídrem na poli sportovního oblečení.

Když v roce 2006 převzal Mark Parker společnost Nike, firma na výrobu sportovního oblečení byla jednou z nejúspěšnějších značek na světě. Společnost však nestála na tak pevných základech, jak by na první pohled řada lidí tipovala. Šlo sice o úspěšný brand, netušili však, jak spojit svůj svět oblečení o tisících výrobků s digitální strategií. Parker v té době během telefonátu poprosil Steva Jobse o pomoc, která od základů změnila vztah mezi Applem a Nike.

Nike dělá některé z nejlepších produktů na světě. Produkty, po kterých toužíte. Ale dělá taky hodně blbostí. Zbavte se těchto blbých kusů a zaměřte se jen na to dobré.

01_how_steve_jobs_saved_nike

Steve zastával ten názor, že by měl každý dělat všechno pro to, aby dosahoval na co nejlepší výsledky. Nike byl mezi výrobci sportovního oblečení jasnou jedničkou – ať už jste se bavili o sportovním oblečení s kýmkoliv, značka Nike naskočila jako první. Apple se stal masově známá díky iPodu. Americká firma byla charakteristická spolehlivostí a inovativními produkty, firma s ikonickým nakousnutým jablkem se stala tak populární, jako nikdy dřív. Tak to zůstává až do současnosti.

Měl úplnou pravdu. Museli jsme se změnit.

– řekl Parker.

Místo toho, aby Nike představil nové produkty, které by naskočily na technologickou vlnu, udělal nejlepší možné řešení – uzavřeli spolupráci s Applem, která je až do dneška přínosná oběma enormně úspěšným značkám. Steve Jobs totiž nejenže dal Parkerovi důležitou radu, ale uzavřel i oboustrannou dohodu, z níž těží obě firmy. Pro firmu původem z Oregonu se produkty řady Nike+ staly primární kategorií, jako příslušenství k iPodům slavily obrovský úspěch.

02_how_steve_jobs_saved_nike

Nebyla žádná náhoda, že se Parker s žádostí o radu obrátil právě na CEO Applu, Apple měl totiž dříve podobné problémy. První věcí, kterou Steve Jobs po návratu z Pixaru a NeXTu udělal, bylo zrušení 70 % všech produktů. Během jednoho roku americká firma ze ztráty 1 miliardy dolarů vyskočila na zisk 309 milionů dolarů. Jobsův názor byl, že Apple začal ztrácet kvůli enormnímu počtu možností – skvělé nápady, které si žádaly hodně peněz, času a energie, se nakonec nevracely ve formě profitu.

Steve byl schopný dát firmě jasné priority s tím, že Apple prostě nemůže být dobrý ve všem, ale v tom, co dělá, musí excelovat. Pod vedením Jobse měl Apple jen jeden produkt, Apple I. Vývojáři ve firmě byli schopni najít nejlepší řešení problému, protože se vždy soustředili jen na jednu věc. Spoluzakladatel Applu byl toho názoru, že je příliš velký risk, když lidé investují svůj čas a peníze do produktů, jež jsou sice dobré, ale ne nejlepší.

03_how_steve_jobs_saved_nike

 

Tato myšlenka se ve světle aktuálního vývoje může zdát trochu zvláštní (podívejte se na Apple TV), ale jsou tu i produkty, které během té doby skončily. Jen si vzpomeňte na Thunderbolt Display – nemohli ho updatovat (nebo by nestál za updatování), sáhli proto po populárních displejích od LG, které jsou cenově dostupné, kvalitní a se skvělým barevným podáním. Ve stejné chvíli přišli s Apple Watch, které v kategorii chytrých hodinek nemají konkurenci, což je vidět i v uveřejněných datech prodejů Applu.

Zdroj: Quartz

Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.

Klikněte zde!