imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube
iphone x

Kdy můžeme očekávat vydání bety iOS 12?

Podívali jsme se na tendence z posledních let

Každý miluje iPhone X, výsledky kazí jen Siri


Podle Tima Cooka je s iPhonem X spokojeno 99 % všech uživatelů. Nedávný průzkum odkryl detailnější obrázek celé situace, podle všeho Cook skutečně nepřeháněl. Jedna funkce si však příliš obliby nezískala. Je jasně vidět, kterým směrem by se měl Apple dále vydat…

Zpráva za první kvartál konečně obsahuje i čísla nové naděje, iPhonu X. Po zveřejnění výsledků měli Tim Cook a Luca Maestri, finanční ředitel Applu, obvyklý telefonát spolu s investory. Během něj rozebírali jednotlivé úspěchy, Cook řekl mimochodem i následující:

„Průzkumy společností třetích stran ukazují, že je s iPhonem X spokojeno 99 % uživatelů, což je prostě neuvěřitelné.“

Někdo si jistě pomyslí, že i když šlo o průzkumy společností třetích stran, mohli šetřící jednoduše projít po centrále Applu a zeptat se na spokojenost s iPhonem X jednotlivých zaměstnanců. To nakonec také udělali. Stálo za to počkat na skutečně nezávislé průzkumy, než začneme dělat nějaké větší závěry.

Ten se konečně objevil a postarala se o něj společnost Creative Strategies. Analytická firma vytvořila šetření ohledně spokojenosti, jehož se zúčastnilo 1746 early adopterů iPhonu X. Ukazuje se přitom, že zmíněných 99 % není tak daleko od reality.

Vidíme, že u nezávislého průzkumu se výsledky příliš nemění. Ano, číslo sice oproti Cookovým datům (která byla založena na základě odpovědí od 451 lidí) spadlo na 97 %, ale to je stále neskutečný výsledek.

85 % respondentů zvolilo možnost „velice spokojený“, což je nejvyšší možná úroveň. Jen pro porovnání, u Apple Watch první generace byla celková spokojenost také na úrovni 97 %, ale „velice spokojený“ zvolilo jen 66 % respondentů. V případě iPhonu X pak tedy 12 % zvolilo možnost „spokojený“ a zbylá 3 % s telefonem spokojená nebyla.

Průzkum prováděl Ben Bajarin a byl výsledky skutečně překvapení – šlo totiž o vůbec nejlepší výsledky, které kdy v šetřeních Creative Strategies viděl. Také dodal, že právě early adopteři zařízení kritizují více. To výsledky ještě zlepšuje.

Zajímavé na průzkumu Creative Strategies bylo také to, že obsahuje i výsledky pro jednotlivé funkce telefonu. Ty jasně ukazují, kde se v současnosti ukrývá největší svízel iPhonu. Zatímco s designem, rychlostí, kvalitou displeje byla spokojenost 100%, a dokonce i Face ID a baterka dosáhly přes 90 % spokojenosti, výsledky Siri byly strašné. Jen 20 % z dotazovaných Siri rádo používalo, což skutečně nezní dobře.

Průzkum tak jasně ukazuje, že si uživatelé iPhone X nemohou vynachválit. Jediné, s čím bude muset Apple opravdu něco udělat, je Siri. Nejenže kazí výsledky iPhonům, virtuální asistentka je důležitou součástí třeba v AirPods nebo HomePodu. Byla by škoda, kdyby je nakonec stáhla právě Siri.

Zdroj: MacRumors

iMac Pro
Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.

Klikněte zde!