imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube
iphone x

Kdy můžeme očekávat vydání bety iOS 12?

Podívali jsme se na tendence z posledních let

Končí éra YouTube jako bezplatné hudební služby


Používáte stránku pro sdílení videí jako svůj hlavní hudební přehrávač? Máme pro vás špatné zprávy – YouTube je tak naplněný obsahem, že jej řada uživatelů používala jako bezplatnou streamovací službu. Vše se ale mění, služba začne své uživatele vychovávat. Ad-pokalypsa přichází, je čas na předplacení.

Každá domácí akce má jako hlavní nástroj YouTube čili „Spotify pro chudé“. Zářící hvězda bezplatné hudby, bezedná studnice hudební knihovny. Představte si, jak se po několika drincích začne trsat na Despacito (nebo spíš na něco jiného), najednou však do hudební linky začne mluvit ženský hlas inzerující nové vložky. Přestože je už akce v plném proudu, někteří si ji užívají v již dost podroušeném stavu, zvládne něco podobného nalomit atmosféru.

To je záměr YouTube a jeho nejnovějších akcí. Jak služba samotná, tak i tvůrci vydělávají hlavně na reklamách. Rozhodně nejde o nic špatného, díky tomu získáváme hromadu obsahu – zajímavá videa, hudební videoklipy apod. A existuje i docela jemná verze reklam, které začínají před startem videa. Počkáte pár sekund, když vás reklamní spot nechytne, prostě jej přeskočíte. U delších videí se však objevuje trochu agresivnější typ, jenž dokáže ze sledování vytrhnout.

YouTube je natolik naplněný obsahem, že se stal středobodem bezplatného přehrávání hudby – i když by mohli dost vydělávat. V minulosti přišla předplacená verze YouTube Red (u nás nedostupná), šlo přitom spíš o menší než větší úspěch. Teď je tu druhá vlna.

Služba se rozhodla udělat radikální krok, jak navýšit počet svých předplatitelů – budou nám pod nos cpát jednu reklamu za druhou, dokud raději nezaplatíme. Lyor Cohen, globální ředitel YouTube pro hudbu, řekl v rozhovoru následující:

Lidé, kteří YouTube používají jako hudební službu a pasivně poslouchají delší dobu, se budou střetávat s větším množstvím reklam. Nebudete mít radost, pokud hned po jamování se ‚Stairway to Heaven‘ najednou naskočí reklama. V našem trychtýři je mnohem víc lidí, které můžeme frustrovat a svádět tak, aby se stali předplatiteli. Jakmile to uděláme, věřte mi, všechen okolní povyk zmizí a články, které o tomto povyku píší, zmizí taky.

V průběhu rozhovoru padl i výraz „vykouřit“ uživatele z jejich pozice. Je jen na vás, zda se vám podobný obchodní model líbí, nebo ne…

Zdroj: MacRumors

iMac Pro
Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.

Klikněte zde!