00_apple_watch_stores_closing_cover

Končí specializované prodejny Apple Watch?

#Novinky
2017. 01. 04.

Podle posledních informací by Apple rád zavřel své luxusní prodejny Apple Watch, firma tuto skutečnost zatím nepotvrdila. Prodejna v londýnském obchodím domě Selfridges však již byla ze seznamu Apple storů vyřazena.

Brzy po vydání Apple Watch se ukázalo, že jde spíše o módní doplněk než o high-tech gadget pro geeky. Apple se proto rozhodl pro trochu odlišný model prodejů. Nejdříve společnost nalákala Angelu Ahrendtsovou, bývalou CEO britského prodejce šperků Burberry, na post vice prezidentky prodejů.

01_apple_watch_stores_closing

Apple Watch to pak dotáhly na titulní strany módních časopisů. První modelkou, která s Apple Watch pózovala, byla Lui Wennová, konkrétně pro magazín Vogue, kde na sobě měla hodinky s červeným páskem. Nikdy v historii Apple nepropagoval kterýkoliv ze svých výrobků podobným způsobem. Jednoduše už nebylo pochyb, zda to hodinky dotáhnou po bok ostatním značkám v módním prostředí. Bylo tak nutné zařídit prodejny, jež by vyhovovaly bohatším zákazníkům.

Apple otevřel obchody zaměřené na prodej hodinek v Londýně, Paříži a Tokiu. Zákazníci mohou prodejny navštívit na takových místech, jakým je třeba Galeries Lafayette v Paříži. Jestliže byste se pro návštěvu rozhodli, nezapomeňte si s sebou kolečko plné peněz, protože tu narazíte na Dior, Armani, Gucci, Rolex a podobné. I když je pravda, že zkušenější uživatelé již mají své Apple Watch s možnost Apple Pay, čili není nutné fyzicky peníze nosit.

02_apple_watch_stores_closing

Důvodem, proč byste se měli do jednoho z těchto obchodů podívat, i když už své Apple Watch máte, je nejistá budoucnost prodejen. Mohla by to být poslední podobná šance. Spekuluje se o tom, že Apple začne prodejny podobného střihu pomalu zavírat, konkrétně všechny tři. Důvodem mají být nedostatečné prodeje.

Prodeje Apple Watch na konci minulého roku raketově vyletěly, na trhu již byly dostupné obě generace hodinek. Prodejům také hodně pomohlo období Vánoc. V průběhu bylo vydáno několik speciálních reklam na Apple Watch, jež byly zaměřeny zejména na sportovní stránku a možnost platit skrz Apple Pay. Další série reklam byla vytvořena ve spolupráci s Nike a byla vypuštěna na začátku letošního roku na podporu speciální edice Apple Watch Nike+.

03_apple_watch_stores_closing

Zavření prodejen v Galeries Lafayette v Paříži a v Isetan Tokiu je stále nejisté, každopádně podobné obchody sázejí na otevření pouze v určitých obdobích. Je možné, že Apple Watch nejsou tak populárním módním doplňkem, jak se původně myslelo. Dalším důvodem může být fakt, že se podíl konkurentů na trhu chytrých hodinek a fitness náramků v posledním roce zvýšil. Je možné, že chce Apple začít cílit více tímto směrem. Nejlepší odpověď by však našla sama firma. Zatím se k situaci nevyjádřila a spekulace nepotvrdila ani nevyvrátila. Nicméně prodejna v londýnském obchodím centru Selfridges již zmizela ze seznamu Applu storů, což by minimálně o zavření této pobočky nasvědčovalo.

Zdroje: MacRumorsAppleInsider

Přidejte komentář