imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Budoucnost je tady!

Apple představil iPhone X

Konec spekulací kolem Apple Car?


Uniknul oficiální dopis mezi Applem a U.S. National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), který odhalil šanci, že firma z Cupertina pracuje na samořiditelném softwaru.

Apple Car je jedno z nejmytičtějších projektů této firmy, jde tak o skvělou živnou půdu pro drby – internety se již bavily snad o všem, co šlo. O tom, že existuje nápad na jeho tvorbu, o tom, že už existuje reálná podoba auta se samořiditelným softwarem. Nedávno se do debaty pustili i známí proroci a nyní vypadá to, že pokud někdy něco z projektu Titan vyleze, půjde pouze o software.

01_apple_car_software
Pro teď se s myšlenkou auta vyráběného Applem můžeme rozloučit

Dopis, k němuž se dostali zástupci VentureBeat, tuto skutečnost potvrzuje a my si tak pomalu můžeme začít sázet na konečnou podobu. Objevil se totiž v dopisu s jednáním mezi Applem a NHTSA, americkou agenturou pro bezpečnost přepravy. Apple žádá příslušné orgány, aby znovu promyslely vládní krok ve věci Fixing America’s Surface Transportation (FAST).

Podle něj totiž zaběhnutí výrobci automobilů již nemusí příslušné orgány žádat o řadu výjimek jen proto, aby mohli testovat samořiditelné vozy. Naopak noví výrobci, kteří na trh teprve nastoupí, jako je třeba Google nebo Apple, budou o tyto výjimky muset žádat i nadále. Jako argument použil Steve Kenner, ředitel integrity produktů v Applu, fakt, že je Apple na trhu s počítači již velice dlouhou dobu a jejich software patří ke skutečně kvalitním:

Apple využívá strojové učení k tomu, aby se jeho produkty staly chytřejší, intuitivnější a osobnější. Společnost do strojového učení a automatizace investuje velké částky a je nadšená z případného dalšího vývoje automatizovaných systémů i v dalších oborech, jakým je přeprava.

02_apple_car_software

Proto jsou zástupci toho názoru, že firmy které sice na trh s automobily přichází nově, ale jsou prověřené a známe z dalších oborů, by měly být brány stejně jako prověřené společnosti v automobilovém průmyslu. Apple navíc vytvořil strategii pro vzájemnou spolupráci, díky níž by si všechny zúčastněné firmy mohly pomáhat. Apple myslí, že pokud by si společnosti byly schopny vyměňovat například informace o nebezpečných situacích nebo nehodách, ze sesbíraných dat by se mohl vytvořit extrémně bezpečný software. Kdybychom se na to však podívali kriticky, nemůže člověka nenapadnout, že jde jen o vychytralý krok Applu, který se na rozdíl od ostatních dosud výzkumu příliš nevěnoval, ale v celkovém součtu by sdílení podobných informací asi nakonec pomohlo všem.

Není nutné nad touto informací příliš přemýšlet, abychom viděli, že se chce Apple do tohoto segmentu dostat skutečně hodně. I když vlastně lobuje i za svého rivala Google.

03_apple_car_software

Abychom to shrnuli, dejme prostor závěrečné poznámce Steva Kennera:

Apple se těší na spolupráci s NHTSA a dalšími akcionáři, díky které se budou moci všechny významné společenské výhody automatizovaných vozidel aplikovat bezpečně, zodpovědně a rychle.

Pokud si chcete v originální podobě dopis přečíst, naleznete ho na tomto odkazu.

Zdroje: 9to5mac and VentureBeat

Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.

Klikněte zde!