Kouzlo produktů od Applu

Kouzlo produktů od Applu

#Novinky
2017. 05. 06.

Produkty Applu vždy měly jisté kouzlo. Uživatelsky přívětivé prostředí, inovativní a originální design, spolehlivost zařízení – vše dohromady kolem Applu vytvořilo atmosféru, jež některé lidi (včetně nás) úplně pohltila a těšíme se s nadšením na každý nový produkt. Co nás ale v tomto stavu udržuje a díky čemu máme Apple rádi tak dlouhodobě?

Apple není firmou, která by po celou dobu existence zářila stejně jako nyní. Právě naopak, po prvních úspěších byl původní Mac úplná katastrofa, která započala pád firmy. Steve Jobs svým unikátním pohledem na svět dělal Applu mnoho potíží, přestože právě tento přístup stál později za neuvěřitelným nástupem firmy na technologickou špičku, kde se drží až do dneška. Uživatelsky přívětivé prostředí a vysoká kvalita prémiových produktů odvedly svou práci – přestože je systém relativně uzavřený, což mnoho zákazníků odrazuje od koupě, dokázal si své uživatele zaháčkovat. Ti se nyní s nadšením těší na každý nový produkt.

Kouzlo produktů od Applu

Do světa Applu vás možná přivedl iPhone, a stejně tak mohlo jít zároveň i o poslední zařízení této značky, které doma máte. Jestliže jste však alespoň trochu jako my, tak už doma máte slušnou sestavu s logem nakousnutého jablka. Jakmile si na nastavené prostředí a na produkty samotné zvyknete, prakticky nikdy už nenastává bolestné vybírání ze záplavy značek, když chcete sáhnout po novém telefonu či laptopu. Komfort, prémiová kvalita, řešení všech drobností – to nás vedlo k tomu, abychom produkty Applu chtěli, když už je třeba přímo nevlastníme.

Každý jistě někdy slyšel o INSTANT GET, a to i když nesledujete novinky u Applu stejně poctivě jako jiní. Jde o to, co lidé cítí, když dlouhé hodiny stojí ve frontě před App Storem, aby si spolu s několika dalšími šťastlivci mohli koupit nový iPhone či iPad. To se za poslední léta trochu změnilo, lidé teď nekempují přímo před obchody, ale u stránky ve svém prohlížeči. Čekají na svou šanci, jelikož novinky jsou během několika sekund okamžitě vyprodány. Všichni totiž chtějí nejnovější, nejtenčí, nejrychlejší a nejstylovější iPhone. Pokud jste se někdy na stejnou vlnu bláznovství skočili, jistě jste pocítili ten pocit: „Podívejte se na mě, mám ten nový iPhone!“

Kouzlo produktů od Applu

Na to není nic tak hrozného. Myslíme si, že vlastnit drahou technologickou hračku – ať už jde o produkt Applu nebo kohokoliv jiného – není nic tak odlišného od fanouška automobilů, fotbalu, videoher nebo kvalitních vín. Ano, mnoho lidí považuje produkty Applu za přesný opak. Pro řadu z nás je ale nadčasovost produktů Applu tím, co je dělá skvělými. Je to důvod, proč opět skončíme u výběru zařízení z produktové nabídky Applu, když hledáme nové zařízení do práce či domů.

Uzavřený systém se vzájemně závislými produkty

Apple své řešení propojení jednotlivých produktů dotáhl k takové dokonalosti, že se ani přes obrovskou snahu dalších firem nikomu nepodařilo ani přiblížit. I provázanost má své nevýhody – někomu se líbí, někomu vadí. Ekosystém totiž dospěl k tomu, že na sobě zařízení začala být závislá. Konkrétně třeba Apple Watch nebo Apple TV. Chytré hodinky od Applu potřebují iPhone, pro úplné využití Apple TV byste doma měli mít rozhodně ještě alespoň jedno jablečné zařízení.

Kouzlo produktů od Applu

Vedle toho i iPhone a iPad mají řadu užitečných funkcí, jež využijete jen při používání s dalšími produkty od Applu. Jde třeba o AirPlay propojeným s Apple TV, případě AirDrop pro rychlé přesuny dat, Handoff, Universal Clipboard, přijímání hovorů na Macu či automatické odemknutí Macu pomocí Apple Watch. Jed zde mnoho aspektů, které jasně ukazují vzájemné propojení, ale i závislost. Pro někoho jde o maličkosti, při kombinaci jde ale o úžasné pracovní prostředí.

Prezentace

Apple toho za poslední roky schytal hodně i za své novinky, kdy vzal již dříve použitý koncept a přišel s ním v jiné podobě. S tím nejde nesouhlasit, byly tu smartphony před iPhonem, byly tu tablety před iPadem a byly tu i chytré hodinky před Apple Watch. Nicméně Apple je často prvním, komu se podaří vytvořit z konceptu řadu, kterou uživatelé chtějí používat.

Kouzlo produktů od Applu

Základním konceptem iPhonu bylo vzít v té době průměrně výkonný smartphone, zdvojnásobit jeho sílu a vytvořit chytrý telefon, který se bude snadno ovládat. Apple předal všechny zkušenosti z tvorby iPodů, „dokončil“ programy z OS X a naservíroval vše ve slušném grafickém prostředí. Cílem bylo dodat takové zařízení, kde se myslelo na každý detail u hardwaru i softwaru. Myslelo se i na provedení balení, uživatelského manuálu případně na přibalení nálepek.

Design nade vše

Nezapomínejme ani na kritérium, jež si v Cupertinu stanovili, když přicházeli s novými produkty. Nemá cenu se dohadovat o osobních preferencích, ale můžeme s klidem tvrdit, že je pro mnoho uživatelů klíčové, že nepoužívají ošklivou bramboru, nýbrž sofistikované a pečlivě promyšlené zařízení. Applu se podařilo celou honbu za dokonalým designem nedávno trochu přehnat, jelikož Jony Ive přinutil svůj tým vytvořit krásny MacBook – jenže se zapomnělo na výkon. Hloupé popichování však stranou, někomu se může zdát, že firma bere design příliš vážně. Ale aktuální MacBook je v kategorii, do níž spadá, relativně slušně vybavený laptop.

Kouzlo produktů od Applu

Všechny ty drobnosti, kdy Apple přijde s vyleštěným Jet Black iPhonem 7 nebo s keramickou verzí Apple Watch ukazují zákazníkům, že jim tyto produkty nejsou úplně odcizené. Tato módní zařízení jsou perfektně sestavena jak z hardwarového, tak softwarového pohledu. Jedním z našich oblíbených designových řešení jsou zaoblené hrany u Macu mini, kdy se Applu podařilo dosáhnout takového stavu, že se od hran neodráží jiné množství světla než od zbytku šasi. Takto zaoblené hrany najdeme třeba i u iPhonů či Apple TV.

Ještě něco

Jde právě o tyto drobné krůčky navíc, jež jsme nečekali a díky kterým nám padá brada až na prsa. Poslední dobou se však objevují stále méně často. Základem je něco, díky čemuž ostatní firmy nezvládnou Apple překonat. Když si jen vzpomenete na posledních několik spotřebních zařízení, která jste třeba za poslední rok nakoupili – u rozbalování nového monitoru nebo fotoaparátu prostě stejné nadšení necítíte. Na druhou stranu rozbalování AirPods má v sobě něco, co vám napoví, že rozhodně nejde o poslední produkt Applu, který otevíráte. Esence novoty člověka prostě naplní dobrým pocitem.

Přidejte komentář