imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Budoucnost je tady!

Apple představil iPhone X

Legendární vtípek Steva Jobse – čtyři tisíce káv s sebou


Bývalý CEO Applu nebyl jen géniem, rád si z lidí čas od času vystřelil. Když představoval první iPhone, nejspíš si ani nepomyslel, že z oblíbené americké kavárny udělá jedním telefonátem součást historie Applu.

Kde je nejbližší Starbucks? Nevíme. Sáhneme tak po iPhonu, najdeme jej na mapě a zavoláme. Dnes jde o úplný standard, před deseti lety to bylo něco neuvěřitelného. První veřejný telefonát, který kdy s iPhonem Steve Jobs udělal. Na pódiu si sáhl do kapsy, vytáhl telefon, našel v Google Maps nejbližší Starbucks a objednal si čtyři tisíce káv s sebou.

„Jak vám mohu pomoci?“

„Ano, rád bych si objednal čtyři tisíce latte s sebou, prosím. Ne, dělám si legraci. Špatné číslo. Děkuji. Na shledanou!“

Tato konverzace se vryla do paměti nejen fanoušků a novinářů, kteří byli během eventu v Moscone Center. Asi nejlépe si na ní pamatuje i Jing Hang „Hannah” Csengová – právě ona byla tím, kdo od Steva Jobse objednávku přijímal. I kdyby se později nedozvěděla, že šlo o zakladatele Applu, asi by na objednávku čtyř tisíc káv jen tak nezapomněla.

Je vtipné, že teď je objednávka čtyř tisíc latte běžnější, pochopitelně kvůli nekonečným zástupům fanoušků Applu, kteří se snaží nějakým způsobem podílet na Jobsově odkazu. Zákazníci ke mně občas přijdou a ptají se: „Neznáte někoho, kdo tu skutečně mluvil se Stevem Jobsem?“ Mám velkou radost, že jsem měla tu šanci právě já. Znamená pro mě hodně, že si vybral právě náš Starbucks.

Nejprve Hannah nechápala, co přesně se děje. Až později jí manažerka ukázala záznam konference. Hned po telefonátu se společnost Fast Company začala pídit po kavárně, do níž Jobs volal. Právě tak se k nim i video dostalo. Kimiko Barbourouvá si na situaci vzpomíná:

Tyto objednávky se občas dějí. Je to vtipné, protože dokud nám nezavolali, ani jsme nevěděli, že něco takového existuje. Další manažer se ptal: „Hej, viděli jste to video?“ A já na to: „Jaké video?“ Hned mi ho poslala a já jej ukázala Hannah. Pak nám vše doklaplo. To je důvod, proč lidé objednávají čtyři tisíce latte. Chápete, jak to myslím? Do té doby to bylo jako: „Kdo by si objednával tisíce latte?“

An employee pours milk into a cardboard coffee cup inside a Starbucks Corp. coffee shop in London, U.K., on Monday, June 9, 2014. U.K. services companies‘ confidence rose to a record this quarter, indicating continued expansion in the largest part of the economy, the Confederation of British Industry said. Photographer: Jason Alden/Bloomberg via Getty Images

Dokonce manažerka myslela i na to, co kdyby nakonec Steve Jobs skutečně objednávku dokončil.

To byste si museli vypočítat na telefonu. Průměrná výroba jednoho latte je 44 sekund. Vynásobte to čtyřmi tisíci a víte, že Jobs by se musel těšit na 48hodinové čekání.

Zdroj: Fast Company

Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.

Klikněte zde!