imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Budoucnost je tady!

Apple představil iPhone X

apple logo

Logo Applu, které bylo vzhůru nohama


Apple je znám pro svůj důraz na design a plánování svých laptopů a mobilních telefonů do posledního šroubku. Jak je tedy možné, že bylo po tak dlouhou dobu logo Applu u otevřených laptopů vzhůru nohama? Byla to náhoda? Nevěnovali tomu designéři Applu dostatečnou pozornost? A jednalo se vůbec o chybu?

Stejně jako ostatní šílenosti Applu pochází i tato od Steva Jobse. Po smrti legendárního CEO začalo vznikat spoustu příběhů, včetně toho o logu vzhůru nohama prvně zveřejněného Joe Morenem, který pracoval v Applu 9 let za doby Steva Jobse.

Zaměstnanci Applu byli z jablka visícího při otevření laptopu vzhůru nohama zmatení. Tehdy měla společnost své vlastní firemní fórum, kde mohli pokládat zaměstnanci různé dotazy. Dostalo se i na toto téma.

Když byl laptop zavřený, směřovalo logo směrem k uživateli a po jeho otevření se převrátilo. Kdyby mělo jablko sedět správně po otevření laptopu, muselo by být otočeno o 180°, stejně jako je tomu dnes. Designéři dotaz zvážili, ale konečné slovo měl Steve Jobs. Takže PowerBooky představené v 90. letech přišly s nakousnutým jablkem vzhůru nohama.

apple logo

Podle některých to tak Steve Jobs chtěl kvůli lepší uživatelské zkušenosti. Rozhodl se tak z důvodu, že jedinkrát, kdy uživatelé laptopu jablko viděli, bylo, když byl zavřený. Po určitém čase se jablko rázem otočilo správným směrem a samozřejmě se opět jednalo o rozhodnutí Jobse, když se po několika letech k Applu vrátil.

Co ale k této změně vedlo doopravdy, nevíme. Možná to bylo kvůli tomu, že byl Apple velice oblíbený v Hollywoodu a převrácené jablko nevypadalo na obrazovkách tak dobře. V minulosti tuto teorii potvrzoval článek na Bloombergu, podle kterého Apple k této změně přistoupil po nátlaku producentů. Filmaři nevzhledně vypadající jablko nenáviděli tak moc, že se nebáli přes něj nalepit jiné, ale správné orientované.

apple logo

O vztahu Applu s filmaři koluje několik zajímavostí. Podle některých zpráv používají ve filmech produkty Applu pouze hrdinové a zloduši používali zařízení od konkurence. V seriálu 24 tak bylo dokonce hned jasné, kdo je zrádce… ten, kdo používal produkty Microsoftu. Tom Cruise využil několikrát k záchraně světa Mac, podobně jako Jeff Goldblum se svým PowerBookem ve Dni nezávislosti. Film navíc inspiroval Apple k natočení výše uvedené reklamy.

Nyní můžeme říci, že má Apple sílu spasit svět.

Zdroj: Wired

 

Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.

Klikněte zde!