imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

iPhone 8

Veškeré informace o iPhonu 8 naleznete zde

Mezi teenagery je iPhone stále oblíbenější


Není snadné odhadnout názory teenagerů, společnost Piper Jaffray se o to nicméně pokusila a zjistila, že jsou iPhony a Apple Watch stále populárnějšími mezi touto mladou demografickou skupinou.

Přestože v mnoha odvětvích nebereme patnáctileté z důvodu neúplné soběstačnosti jako potenciální cílovou skupinu, pro řadu firem jsou právě oni klíčovými zákazníky. I když většina z nich nemá svůj vlastní příjem, jejich rodiče jej mají a firmám je upřímně jedno, z které kapsy zisk dorazí. Hlavní je držet prodeje na co nejvyšší úrovni.

Navíc může mít zisk mladých zákazníků velký přínos nejen v krátkém, ale i v dlouhém období. Časem se z nich totiž stává hlavní cílová skupina s vlastním příjmem. Když pak budou mít s některou se značek vybudovanou vazbu, pravděpodobněji při výběru pak sáhnou právě po ní. Kromě toho všeho jsou právě mladí těmi, kdo určují trendy – jejich věková skupina určuje, co je a co není cool. Čím vyšší prestiž nějaký produkt bude mít, tím lépe pro něj.

01_iphone_becoming_more_popular_with_teens

Přesně to je důvod, proč se analytická společnosti Piper Jaffray ptá každých šest měsíců na názor teenagerů. Konkrétně je zajímá spotřebitelské chování v rámci šetření „Taking Stock with Teens“. V Cupertinu pak mohou mít z dnes uveřejněných výsledků radost, jelikož iPhone zvládnul dosáhnout na nejvyšší čísla. Celkem 76 % dotázaných řeklo, že některý z iPhonů vlastnilo, což je proti předchozímu pololetí o 2 % více. Co je však důležitější, jsou výsledky u plánované koupi telefonu. Hned 81 % dotázaných respondentů řeklo, že jejich další telefon bude určitě iPhone, což je opět dvouprocentní nárůst.

Piper Jaffray poukazuje na to, že se na další iPhone netěší pouze technologičtí nadšenci, ale i teenageři. Všichni očekávají od Applu „něco velkého“. Jde přitom o vcelku realistické očekávání, když se podíváme na dosud známé nebo informace.

02_iphone_becoming_more_popular_with_teens

Naopak Apple Watch se tolik nedaří, i když se popularita chytrých hodinek mezi pololetími zvýšila. Jen 13 % dotázaných plánuje v budoucnosti nákup Apple Watch. Navíc jim patří až druhé místo za Fitbitem, celých 71 % preferuje hodinky od této značky před Apple Watch. Je vidět, že má v této části trhu marketingový tým Applu co dělat.

Data od společnosti Piper Jaffray by jim k tomu však mohla pomoci, Facebook už podle jejich informací totiž přestává být tou hlavní sociální sítí, první příčku převzal Snapchat. 81 % respondentů používá její aplikaci alespoň jednou do měsíce a jde tak o zdaleka nejoblíbenější sociální platformou pro tuto věkovou kategorii.

03_iphone_becoming_more_popular_with_teens

Analyzovaná data však nejde brát jako zcela reprezentativní, jelikož firma získala odpovědi pouze od 5500 amerických teenagerů s průměrným věkem 16 let. Data od evropských vrstevníků by jistě vypadala dost jinak. Rozhodně nám však může šetření dát zajímavý vhled do amerických trendů.

Zdroj: 9to5mac

Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.

Klikněte zde!