imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Odstartujte nový rok efektivně!

Aplikace, které vám pomohou dosáhnout vašich cílů.

Mezi teenagery je iPhone stále oblíbenější


Není snadné odhadnout názory teenagerů, společnost Piper Jaffray se o to nicméně pokusila a zjistila, že jsou iPhony a Apple Watch stále populárnějšími mezi touto mladou demografickou skupinou.

Přestože v mnoha odvětvích nebereme patnáctileté z důvodu neúplné soběstačnosti jako potenciální cílovou skupinu, pro řadu firem jsou právě oni klíčovými zákazníky. I když většina z nich nemá svůj vlastní příjem, jejich rodiče jej mají a firmám je upřímně jedno, z které kapsy zisk dorazí. Hlavní je držet prodeje na co nejvyšší úrovni.

Navíc může mít zisk mladých zákazníků velký přínos nejen v krátkém, ale i v dlouhém období. Časem se z nich totiž stává hlavní cílová skupina s vlastním příjmem. Když pak budou mít s některou se značek vybudovanou vazbu, pravděpodobněji při výběru pak sáhnou právě po ní. Kromě toho všeho jsou právě mladí těmi, kdo určují trendy – jejich věková skupina určuje, co je a co není cool. Čím vyšší prestiž nějaký produkt bude mít, tím lépe pro něj.

01_iphone_becoming_more_popular_with_teens

Přesně to je důvod, proč se analytická společnosti Piper Jaffray ptá každých šest měsíců na názor teenagerů. Konkrétně je zajímá spotřebitelské chování v rámci šetření „Taking Stock with Teens“. V Cupertinu pak mohou mít z dnes uveřejněných výsledků radost, jelikož iPhone zvládnul dosáhnout na nejvyšší čísla. Celkem 76 % dotázaných řeklo, že některý z iPhonů vlastnilo, což je proti předchozímu pololetí o 2 % více. Co je však důležitější, jsou výsledky u plánované koupi telefonu. Hned 81 % dotázaných respondentů řeklo, že jejich další telefon bude určitě iPhone, což je opět dvouprocentní nárůst.

Piper Jaffray poukazuje na to, že se na další iPhone netěší pouze technologičtí nadšenci, ale i teenageři. Všichni očekávají od Applu „něco velkého“. Jde přitom o vcelku realistické očekávání, když se podíváme na dosud známé nebo informace.

02_iphone_becoming_more_popular_with_teens

Naopak Apple Watch se tolik nedaří, i když se popularita chytrých hodinek mezi pololetími zvýšila. Jen 13 % dotázaných plánuje v budoucnosti nákup Apple Watch. Navíc jim patří až druhé místo za Fitbitem, celých 71 % preferuje hodinky od této značky před Apple Watch. Je vidět, že má v této části trhu marketingový tým Applu co dělat.

Data od společnosti Piper Jaffray by jim k tomu však mohla pomoci, Facebook už podle jejich informací totiž přestává být tou hlavní sociální sítí, první příčku převzal Snapchat. 81 % respondentů používá její aplikaci alespoň jednou do měsíce a jde tak o zdaleka nejoblíbenější sociální platformou pro tuto věkovou kategorii.

03_iphone_becoming_more_popular_with_teens

Analyzovaná data však nejde brát jako zcela reprezentativní, jelikož firma získala odpovědi pouze od 5500 amerických teenagerů s průměrným věkem 16 let. Data od evropských vrstevníků by jistě vypadala dost jinak. Rozhodně nám však může šetření dát zajímavý vhled do amerických trendů.

Zdroj: 9to5mac

iMac Pro
Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.

Klikněte zde!