imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Pozvánky na říjnovou Keynote jsou tu

Sledujte událost s námi!

Muž, který je skutečným umělcem iPadu


A nejde jen o samozvaný titul zneuznaného umělce, který by se rád dočkal světla reflektorů. David Hockney je známým a oceňovaným umělcem naší doby. Jeho jméno je spojeno zejména s tvorbou v britském pop-artu, nebojí se používat žádnou novou techniku. Jako třeba malování na iPadu.

Hockneyho výtvory jsou zcela unikátní, každá z jeho prací přináší něco nového. Přestože je malíř, fotograf a dekoratér, stále ve svých osmdesáti letech rád sáhne po moderních technologiích. Britského umělce možná znáte díky osmdesátkovým fotografiím z Polaroidu. Předtím se proslavil jako představitel britského pop-artu, a to díky využití jednoduchých nástrojů s živými barvami.

On se ale všech podobných označení vzdává, jako hlavní vzor uvádí Picassa. Hockney je dobře známý i díky svému zvyku experimentovat, vzniklo tak třeba dílo v podobě grafity jménem We Two Boys Together Clingig. Tito „joiners“ byli vytvořeni z různých polaroidových fotografií a jde vlastně instagramovou koláž, jenže on s ní přišel ve svých třiceti.

David Hockney má velice blízko i digitálnímu světu. Na kreslení používá iPad od prvních modelů, co vyšly. Dnes do jeho výbavy patří i Apple Pencil, tehdy ale fungoval s prsty. Naší generaci je známý jako iPadový umělec, jelikož je řada z jeho výtvorů nějak spojena s tablety od Applu.

Hockneyho „iPadová éra“ začala o něco dříve, a to dva roky před uvedením iPadu. Vytvořil několik stovek obrázků na svém iPhonu. Podle něj jsou podobná zařízení skvělá, jelikož jej máte vždy po ruce. Myšlenky tak můžete přetvářet ve výtvory kdekoliv a kdykoliv.

Byl jsem tím fascinován, jelikož jde o ohromující vizuální nástroj. Trvalo nějakou dobu, než jsem se naučil perfektně využívat tenčích a tlustších linek, průhlednosti a měkkých okrajů. Pak jsem si ale uvědomil obrovské výhody takového zařízení. […] Měl jsem za to, že je iPhone skvělý, ale pak přišel [iPad] a posunul to o další úroveň – prostě díky tomu, že je osmkrát větší než iPhone, což už je slušně veliký sešit na kreslení.

Hockney miluje experimentování. Pokusil se ve své době vytvořit svou první domácí tiskárnu a fax. V iPhonu pak okamžitě objevil obrovskou příležitost. Jelikož měl ale relativně drobný displej, nebylo na něm malování tak pohodlné. Po příchodu iPadu však byla budoucnost jasná, i když byla situace trochu komplikovanější, jelikož první displeje nebyly tak extrémně přesné, jak tomu bylo v případě iPhonů.

Picasso by se s tím vyřádil. Stejně tak Van Gogh. Popravdě neznám umělce, který ne.

Zdroj: Telegraph

iMac Pro
Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.