muzem neúspěšných inovací

Muzeum neúspěšných inovací

#Novinky
2017. 06. 19.

Švédské muzeum nezdarů uchovává skryté poklady, o kterých jste možná nikdy neslyšeli, ale které vedly k revolučním produktům. Za nápadem nashromáždit 51 inovativních, ale nezdařených produktů, stojí 43letý psychiatr Samuel West.

Svět je plný nezdarů. Zhroucené ekonomiky, politika, vlády, sportovci, celebrity, společnosti a inovativní produkty. Toto švédské muzeum představuje, jak tyto nápady neuspěly a pro jiné vedly k profitabilnímu podnikání. Najít v něm lze celou řadu vynálezů. Od Ford Edsel, předchůdce internetu, mobilních telefonů s tlačítky pro nákupy nebo tweety až po ikonický nezdar Applu, Newton.

muzem neúspěšných inovací

Expozici dal dohromady 43letý Samuel West v Helsinborsu ve Švédsku a vypráví příběhy daných produktů. Důvody nezdarů se u každého produktu liší a níže uvedené krátké video několik z nich prezentuje. Zřejmě nemusíme vysvětlovat, proč neuspěla stolní hra „Trump the game“. Najdete mezi nimi ale také unikátní kousky, jako například Teleguide, který měl být internetem minulosti. V něm jste mohli vyhledávat telefonní čísla z databáze a okamžitě je vytáčet pomocí telefonu umístěného na obrazovce. Dokonalé.

Podobně je přítomna hromada dalších nápadů, které měly ve své době znamenat revoluci, ale stály akorát jmění a zmizely v propadlišti dějin. To se týká i několika produktů Applu. Dřívější prototypy chytrých telefonů vypadaly úplně jinak. Twitter Peak měl sloužit pouze k tweetování a stál 200 dolarů. Amazon vypustil na svět svůj telefon se speciálním tlačítkem pro nakupování bez ohledu na potřeby zákazníků.

muzem neúspěšných inovací

Víme, že 80 až 90 % všech inovativních projektů se nezdaří a nikdy o nich ani neuslyšíte. Pokud si ovšem z těchto nezdarů můžeme něco vzít, pak je to se z nich poučit.

– Samuel West

Počátek digitální éry neovlivnil pouze trh telefonů a počítačů, změnil také způsob, jakým konzumujeme obsah. Přesunuli jsme se z VHS kazet na CD a DVD. Nicméně to už je také historie. DivX bylo sebezničující DVD, které se zničilo 48 hodin po zhlédnutí obsahu. Něco jste si koupili a to se dalo používat jen po velmi krátkou dobu. I takové půjčování kazet tedy bylo praktičtější a šetrnější k přírodě. Není divu, že DivX všichni nesnášeli a to se tak nemohlo masově rozšířit.

Maska na obličej s elektrošoky je jen špičkou ledovce. Kdo mohl něco takového používat?! Tyto nešťastné produkty ovšem nebyly neúspěšné 100%. Smyslem muzea neúspěšných produktů je ukázat, kde se při jejich vývoji stala chyba. Například takový Apple Newton je historickým a otřesným pokusem o iPhony a iPady.

Pokud budete mít příležitost se do tohoto muzea dostat, neváhejte, garantujeme vám, že nebudete litovat.

Zdroj: The Verge

 

Přidejte komentář