imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Budoucnost je tady!

Apple představil iPhone X

Neexistuje větší trol než Google


Sotva v Cupertinu otevřeli šampaňské po uveřejnění výsledků z prvního kvartálu 2017, už přispěchal Google a jako mozkomor vycucal z Applu všechnu zbývající radost. Musel to udělat zrovna teď?

Někdo by si pomyslel, že je mezi technologickými giganty ještě špetka té lidskosti. No, Google nám předvedl, že ne. Můžeme to sledovat v přímém přenosu: Cook si jede do svého chytrého domku, po své prezentaci nejlepšího kvartálu historie firmy cítí spokojenost. Pomocí HomeKitu zapálí oheň v krbu, proto přijíždí do příjemně vytopeného domu. Neváhá a rozsvítí své chytré žárovky v perfektním odstínu, který doplňuje radostnou atmosféru. Jakmile dorazí domů, hned se ponoří do horké koupele, následně na sebe vezme župan a na zakončení skvělého dne si nalije sklenku 50leté Chivas Regal. Usadí se vítězně do svého pohodlného křesla tak, jak může jen CEO nejhodnotnější firmy na světě.

Vyndá svůj iPad, aby se podíval na vlnu, jíž svou prezentací do médií přinesl. Ihned si všímá pozitivních článků – Apple je stále úspěšnější, Tim Cook je tak mladý, jak jen kdy byl. Najednou narazí na hrozivý titulek:

Google předběhl Apple v žebříčku nejhodnotnějších značek na světě.

Tim Cook

Dnes nemohlo přijít nic krutějšího než tohle. Mohli dát Applu jeden dva týdny na klidnou oslavu výsledků. Ale ne, Google nemohl počkat ani o den déle, musel se stát nejhodnotnější značkou právě dnes – poprvé od roku 2011.

Musíme uznat, že se na cestě zpět na vrchol musela firma ujít pořádnou cestu. Závod se vyvíjel následovně: Apple měl na začátku roku hodnotu přibližně 146 miliard dolarů, Google měl v tu chvíli hodnotu „pouhých“ 88 miliard dolarů. Rozdíl byl v tu chvíli enormní. Google nicméně prožil neuvěřitelný růst o 24 %, což jeho hodnotu vyšvihlo na 109 miliard dolarů. Na druhé straně Apple za rok ze své hodnoty ztratil téměř 40 miliard dolarů, což jeho hodnotu sráží na 107 miliard dolarů.

Nejhorší věcí pro Apple je fakt, že se mu málem „povedlo“ propadnout hned o dvě příčky. Před Amazonem nyní firma z Cupertina drží náskok jen asi 1 miliardu dolarů, přestože ještě před rokem měl Apple více než dvojnásobnou hodnotu Amazonu. Zde je seznam deseti nejhodnotnějších firem na světě:

02_the_troll_google

Žebříček každý rok tvoří firma jménem Brand Finance. Nejdříve určí sílu každé značky, tzn. jak dobře se jim daří v rámci marketingu, loajalitě ke značce, spokojenosti apod. Tato data následně použijí k tomu, do jaké míry vlastní značka pomohla firmě v rámci ročních příjmů. Pak proběhne ještě pár magických propočtů a máme hodnotu značky firmy. Brand Finance následně své výsledky vydává v rámci Brand Finance Global 500.

Není však důvod panikařit, ještě najdeme pár žebříčků jiných firem, kde je Apple ve vedení. Například podle Interbrandu je Apple stále nejhodnotnější značkou. Tak budeme věřit radši jim, ne?

Zdroj: AppleWorld.Today

Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.

Klikněte zde!