imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube
iphone x

Kdy můžeme očekávat vydání bety iOS 12?

Podívali jsme se na tendence z posledních let

Nový App Store je vysoce výdělečný i pro vývojáře


Apple minulé září vydal spolu s iOS 11 i nový App Store. Hlavním cílem bylo přepracování uživatelského prostředí, zlepšení nástrojů pro propagaci aplikací a poskytnutí komplexnějšího procházení pro uživatele.

Neskrývaným cílem krásnějšího a přívětivějšího uživatelského prostředí bylo pochopitelně i další navýšení počtu stažení a prodejních čísel. Jde o něco, z čeho těží jak firma samotná, tak vývojáři aplikací. Nový App Store je tak úspěšný, že se počet stažení App of the Day či Game of the Day zvýšil až o 800 %.

Analytická společnost Sensor Tower začala sledovat čísla hned od září a po tři čtvrtě roku vydala první výsledky.

Ukazuje se, že:

  • největší zlepšení přinesl příběh u Game of the Day, mluvíme o nárůstu o 802 %;
  • jako druhé největší zlepšení je potom příběh u App of the Day s nárůstem stažení o 685 %;
  • vývojářské příběhy a další výpisy zlepšily počet stažení o 240 %;
  • nejmenší dopad měl příchod tematických výpisů, konkrétně jde o nárůst o 164 %.

Dle všeho společnost nerozlišovala mezi placenými a bezplatnými aplikacemi.

Vedle možnosti vydávat zajímavé příběhy o vývoji aplikací indie studií (přibližně 29 % z nich patří právě menším vývojářům) se ukázalo, že většinu speciálních pozic získávají ty největší firmy – Electronic Arts, Warner Bros., Square Enix, Gameloft, Noodlecake Studios a King. Jde o molochy s největším počtem zákazníků.

Třináct z patnácti nejvíce promovaných společností má v USA na iPhonech od spuštění nového App Storu přes milion stažení.

Přestože je zcela evidentní, že mají velcí vydavatelé lepší šanci dostat se do vybraných pozic, i menší vývojáři z šance dostat se do výpisu App Storu těží,“ říká Jonathan Briskman, analytik mobilních statistik společnosti Sensor Tower.

Výběry na App Storu jsou skutečně subjektivní, tvoří je totiž editoři od Applu podle toho, které aplikace podle jejich názoru přináší obsah nejvyšší kvality.

Zdroj: MacRumors, Techcrunch

iMac Pro
Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.

Klikněte zde!