imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube
iphone x

Kdy můžeme očekávat vydání bety iOS 12?

Podívali jsme se na tendence z posledních let

čočka

Nvidia vyvíjí chytrý systém na zpomalování videí


Díky umělé inteligenci lze konvertovat nahrané video s běžnou snímkovou frekvencí na zpomalený záběr. Novinka se hodí zejména pro chytré telefony, u kterých může ušetřit výkon a úložný prostor

Jednou ze základních funkcí moderních chytrých telefonů je zpomalené nahrávání videa, tzv. slow motion. Nahrávat video při 120-240 snímcích za sekundu není dnes nic neobvyklého, ani tak se ale nejedná z technického hlediska o žádnou banalitu. Pokud byste si chtěli koupit fotoaparát nebo videokameru schopnou nahrávat při stejné snímkové frekvenci jako iPhone X nebo iPhone 8, docela si za ni připlatíte.

Nahrávání při vysokém počtu snímků za sekundu (fps) totiž vyžaduje výkonný hardware a spotřebovává značné množství energie. Výrobce grafických karet Nvidia se snaží přijít se softwarovým řešením, díky kterému by šlo zpomalená videa tvořit mnohem jednodušeji. A dle všeho zatím výzkum probíhá na výbornou.

Lidské oko zaznamenává pohyb při zhruba 24 snímcích za sekundu. Stejnou snímkovou frekvenci nabízí kino, zatímco televize běží při 25-30 snímcích za sekundu. Lidé vnímají vyšší snímkovou frekvenci dynamičtěji a méně jako film. Proto se snímková frekvence u filmů natáčených vyšší frekvencí redukuje. Více obrázků znamená logicky více informací a čím je video delší, tím je v rámci daného časového úseku srozumitelnější.

telefon

Kvůli tomu se nedají standardy v podobě 24, 25 a 30 snímků za sekundu tak snadno zpomalit bez vzniku chyb. Nvidia jde ale na celý přístup trochu jinak. Profesionální střihačské programy řeší tyto problémy samplováním nebo mixováním. Nejlepších výsledků pak softwary dosahují, pokud ví, co na snímku je.

Přesně v tuto chvíli vstupují do hry algoritmy pro hlubokého učení. Ty se snaží identifikovat, co na snímku je, a podle toho dopočítávají chybějící snímky. Díky tomu lze video zpomalit, i když k tomu nejsou potřebné fyzické podklady. Chytré telefony by pak mohly technologii používat pro zpomalení videa po jeho natočení a ušetřit tak výkon procesoru a úložný prostor.

čočka

Vývoj je ovšem stále v začátku a uživatelé si budou muset nějaký ten čas ještě počkat. Hluboké učení se musí nejdříve naučit stovky milionů kompozic, objektů a situací. K tomu připočtěte externí faktory jako pohybující se videokamera, světelné podmínky a stabilizace obrazu chytrých telefonů a rázem je jasné, že se jedná o zdlouhavý a vyčerpávající proces.

Zdroj: The Verge

iMac Pro
Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.

Klikněte zde!