imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

iPhone 8

Veškeré informace o iPhonu 8 naleznete zde

Podle aktuálního plánu se Oculus Rift na Mac nechystá


Nate Mitchell, spoluzakladatel firmy, se pro TechCrunch rozhovořil o aktuálním stavu jejich zařízení. Prozradil, že nyní nepracují na podpoře pro Mac a v blízké budoucnosti se na tom nebude nic měnit.

Jde o zajímavé rozhodnutí, jelikož i sám Nate je aktivním uživatelem MacBooku Pro. Tato zařízení však aktuálně nedisponují dostatkem výkonu, jenž je potřebný pro plnohodnotný VR zážitek v prémiové kvalitě. Alespoň tak to vidí firma. Z tohoto pohledu je to pochopitelné – produktová řada Applu obsahuje převážně přenosná zařízení, a kdyby se americká společnost rozhodla pro update svého Mac Pro, cílová skupina toužící po VR by byla vcelku malá.

01_no_oculus_rift_support_for_mac

Chceme zařídit podporu Riftu pro macOS, ale v aktuálním plánu pro to není prostor, a pokud mohu říct, dalších šest měsíců ještě nebude.

Přestože první vývojářské verze byly dostupné i pro Macintosh, na seznamu podporovaných zařízení při vydání finální verze chyběl. Nebyl tu vypsán žádný Mac, přestože i PC za 800 dolarů zvládne potřebné parametry naplnit. Silnější grafické karty nejsou u Applu prioritou, což je důvod, proč firma v tuto chvíli neplánuje připravit VR headset pro Mac.

02_no_oculus_rift_support_for_mac

Mitchell slíbil, že se na podporu Maců v budoucnu opět podívají, ale příprava v dostatečné kvalitě by požadovala hodně investic, času a energie.

Pro nás je skutečnou výzvou už jen to, kolik do toho musíme investovat, protože správná příprava a zaručení kvalitního zážitku požaduje hodně času a energie.

Nemusíte ale smutnit, pokud si chcete zahrát nějakou tu VR hru. Nedávno se na internetu objevily spekulace, že tým o velikosti tisíce lidí právě v Applu pracuje na AR a VR. S větší pravděpodobností se však zaměřuje spíš na iPhony než na Macy. Tim Cook hned několikrát v minulosti naznačil, že dává přednost spíše AR, protože augmentovanou realitu potřebujeme více než novou dimenzi. Snad má pravdu, už se nemůžeme dočkat, s čím Apple přijde.

Zdroj: Cult of Mac

Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.

Klikněte zde!