imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Pozvánky na říjnovou Keynote jsou tu

Sledujte událost s námi!

Komu reklamy na iPhone imponují?


Přemýšleli jste někdy o tom, proč jsou reklamy na iPhone takové, jaké jsou? Co je jejich hlavním cílem? Proč se v reklamách dějí takové věci, jaké si Apple vysnil? Nemůžeme sice odpovědět na úplně všechny podobné otázky, ale následující výzkum má zajímavé výsledky.

Apple se stal legendou reklamního a marketingového trhu. Nedokážeme si představit prestižnější záležitost, než je tvorba reklamního spotu pro Apple. Začátek velkých reklam se pochopitelně datuje do roku 1984 a reklamě během Super Bowlu, lidem se však pod kůži zaryly i reklamy s bílými sluchátky iPodů nebo série Mac vs PC.

Občas se s vámi o nějakou reklamu podělíme také, jsme totiž velkými fanoušky. Pokud je Apple v něčem skutečně dobrý, je to podbízení se našemu srdíčku. Podle nedávného průzkumu od UserTesting to není jen proto, že by americká firma najala skupinku talentovaných filmařů. Jde hlavně o precizní proces cílování.

Apple volí styl, barvy a atmosféru zcela záměrně tak, aby mířil na určitou generaci. Tou jsou pochopitelně mladí. Požádali 200 uživatelů Androidu a iOS, aby se podívali na tři různé reklamy na iPhone a následně pospali své pocity.

Prvním výsledkem byl fakt, že se uživatelům iPhonu líbily reklamy více. Druhým výsledkem je, že uživatele na 55 let spoty nezaujaly, naopak nejlepší ohlas byl u skupiny 18-25 let. Podle průzkumu si 84 % amerických uživatelů myslí, že jejich dalším zařízením bude iPhone.

Je pravda, že je chování starších zákazníků úplně jiné. Ukázalo se, že skupina 55+ nedůvěřuje Face ID. Jasně se ukázalo, že je používání technologie děsí a že by se obávali o své zabezpečení. Mohlo by jít také o věc, na kterou se Apple u dalšího vývoje biometrické identifikace zaměří.

Nedávná studie také ukazuje, že loajalita malých k Applu vznikla ve velice brzkém věku. Je to pochopitelné, jelikož je v těchto letech naše myšlení mnohem ovlivnitelnější, což je skutečně chování ve stylu Applu.

Pojďme si zavzpomínat na dobu, kdy Apple představil Macintosh pro americké vzdělávání eMac, jenž byl speciálně navržen do škol. Šlo o jedno z jejich nejlepších marketingových rozhodnutí, žáci se totiž učili pracovat na Macu a bylo pravděpodobnější, že budou platformu preferovat i v budoucnu.

Stejné intence můžeme vidět u představení letošního nového iPadu, pomocí nějž Apple nabízí řadu lekcí v Apple Storech pro děti a učitele.

Zdroj: Apple World Today

iMac Pro
Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.