imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Budoucnost je tady!

Apple představil iPhone X

Tento příspěvek nebyl aktualizován více než rok. Berte prosím na vědomí, že obsah můžete být zastaralý.

Spojené státy chystají mobilní režim pro řidiče


Podle návrhu zákona chce americké ministerstvo dopravy, aby všichni výrobci mobilních telefonů do svých zařízení zařadili i režim pro řidiče.

Nápad vzešel z faktu, že neustálé používání mobilních telefonů vede ke stále většímu počtu nehod. Nejde přitom o nový problém, vážné nebezpečí nezodpovědného používání telefonů je pro uživatele a jeho okolí vážnou záležitostí ve všech sférách života.

Před rokem kvůli tomu v jednom čínském městě zavedli na chodníku speciální pruh pro uživatele mobilů, jak tomu bývá například u cyklistů. A přestože ani cyklostezky nejsou úplným standardem, ani Chongging pro „zombíky dnešní doby“ nepřipravil zase tolik prostoru. Není radno to však brát s opovržením, vždyť více nehod se stává právě chodcům, a ne řidičům.

01_driver_mode

Na druhou stranu auto může představovat větší nebezpečí. Například 10 % všech smrtelných nehod a 18 % nehod bez úmrtí v USA zavinili v roce 2014 právě rozptýlení uživatelé (ať již kvůli používání mobilního telefonu, nebo třeba během jídla či komunikace s dalšími lidmi). Šlo tak celkem o téměř 300 tisíc nehod v roce 2014. Což je nakonec důvod, proč chtějí americké úřady zavedení povinného režimu pro rodiče od všech výrobců. Zástupce příslušného orgánu, Anthony Foxx, se k tématu vyjádřil následovně:

Váš smartphone se stává natolik komplexním pomocníkem, že již dávno nejde jen o telefonování… A rozptýlení je pořád problém. Příliš mnoho lidí na našich silnicích umírá nebo je zraněno z tohoto důvodu.

02_driver_mode

Tento režim pro řidiče by byl velice podobný režimu letadlo. Jediný rozdíl by byl v tom, že by uživateli umožnil používat GPS a zavolat si v případě problému na tísňovou linku. Člověk by ale nebyl neustále rušen různými notifikacemi a telefonáty během řízení a řidiči by se tak mohli více soustředit na samotnou jízdu. Foxx dodává:

Bohužel tu máme stále problém v komplexnosti problému, protože zatímco byste se snažili vytvořit aplikaci nebo smartphone s podobným režimem, tak by jej stále mohl obsluhovat někdo ze sedadla spolujezdce.

Tím se snaží poukázat na fakt, že by telefony automaticky detekovaly, jakmile uživatel nastoupí s automobilem a následně by do tohoto režimu sám přepnul. I kdyby plán prošel, nový systém by však z technických důvodů neplatil ihned.

Představení režimu pro řidiče se totiž v tuto chvíli váže na chytrost automobilů, které by během nastoupení samy poslaly informaci, což u starších modelů není úplně možné. Přemýšlí se tak spíš o modelech automobilů, které v sobě mají jistou formu softwaru, například Apple CarPlay.

03_driver_mode

Pokud by tedy záleželo na přepnutí z pozice řidiče, bylo by pouze na odpovědnosti samotného uživatele. Pak by se ale podobné režimy daly používat všude – například pracovní režim, který by nám vypnul Instagram, Facebook nebo Solitaire. Nebo třeba rodinný režim – kdy by zablokoval všechny messengery, takže bychom si s lidmi, kteří sedí naproti nám u stolu, museli povídat.

Zdroje: New York Times, NHTSA

Beoplay
Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.

Klikněte zde!