imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

iPhone 8

Veškeré informace o iPhonu 8 naleznete zde

Takhle Apple učí testery samořiditelných aut


Až do nedávna jsme si nebyli jistí tím, zda v Cupertinu skutečně pracují na projektu týkajícím se aut; díky Business Insideru teď dokonce víme, jakými testy člověk musí projít, aby se stal testovacím jezdcem samořiditelných aut pro Apple.

I když jsme s jistotou nevěděli nic, stále ve spojení s Applem objevovaly zprávy o samořiditelných vozech. Šlo však přímo o projekt nějakého auta, nebo americká firma pracuje pouze na softwaru? Vždy jsme však tušili, že se na projektu musí pracovat, jinak by přece Apple na konci minulého roku nežádal U.S. National Highway Traffic Safety Administration, aby znovu promyslel vládní kroky ve věci Fixing America’s Surface Transportation.

01_apples_training_for_drivers_of_selfdriving_cars

Podle této regulace nemusí velké firmy, jež se na trhu již dlouhou dobu vyskytují, žádat o povolení pro vstup na pole testování samořiditelných aut. Nemusí žádat ani o výjimky. Nicméně nováčci na trhu, jakými jsou třeba Google nebo právě i Apple, si musí o povolení a výjimky žádat. V každém případě se však Applu úřady do cesty příliš nestavěly a firma získala povolení k testování tří vozů Lexus TX450, které mohou volně brázdit silnice Kalifornie. Na vlastní půdě navíc mohou dělat libovolné testy.

Během testování však i samořiditelná auta potřebují za volantem testovacího jezdce, který zasáhne v případě chyby softwaru a zamezí tak nehodě. Tito jezdci však mají obrovskou zodpovědnost, jakákoliv nepříjemnost by hluboce poškodila reputaci konkrétního projektu u širší veřejnosti. Apple tak nic nenechává náhodě a do aut posadí pouze ty nejkvalifikovanější automobilové experty.

02_apples_training_for_drivers_of_selfdriving_cars

A přídavné jméno „nejkvalifikovanější“ berte skutečně vážně – kandidáti musí podle získaných dokumentů Business Insiderem projít sedm speciálních testů. My si to můžeme představit jako jistou formu autoškoly – náhlé zastavení a akcelerace, ostré zatáčky apod. Nejtěžší však je pochopitelně rozpoznat správný moment, kdy řidič musí převzít kontrolu nad automobilem, i když do té doby pracoval software bezchybně. Kandidáti dostali řadu připravených manuálů a testovacími jezdci se stanou pouze ti, kteří je vypilují do posledního detailu.

03_apples_training_for_drivers_of_selfdriving_cars

Apple potřebuje pro svá tři auta celkem šest řidičů. Jestliže byste se náhodou chtěli stát jedním z nich, vypadá to, jako byste potřebovali doktorát ze strojového učení z některé prestižní univerzity a nesmí chybět ani předchozí pracovní zkušenost u firem jako Bosch nebo Tesla. To alespoň Business Insider dokázal najít na LinkedIn účtech kandidátů.

04_apples_training_for_drivers_of_selfdriving_cars

Apple dle všeho míří na vývoj perfektního softwaru odpovídajícího všem požadavkům samořiditelných vozů. Jestli však jde o předvoj vlastního vozu od Applu, to si odhadovat netroufneme. Na každý pád se ale na NĚČEM pracuje a jedinou otázkou tak zůstává, kdy TO uvidíme v akci.

Zdroje: 9to5mac a Business Insider

Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.

Klikněte zde!