imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Budoucnost je tady!

Apple představil iPhone X

Tíhneme k placení dražších aplikací


To můžeme vyčíst z nedávno publikované studie, o níž se postarala společnost ze Silicon Valley se zaměřením na vývoj mobilních aplikací. Podle ní tíhneme k placení aplikací za vyšší cenu, zejména za služby. Vyšší cenovka je pro vývojáře z řady důvodů výhodnější a logika za tímto fenoménem je vcelku jednoduchá.

Jestliže jste jedním z těch, kdo si v životě žádnou aplikaci nekoupil, asi následující úplně nepochopíte. Nicméně pokud jste si již někdy aplikaci koupili, mrkněte se do seznamu vámi nakoupených aplikací a těch, za které právě platíte předplatné. Najdete zde s velkou pravděpodobností streamovací aplikace, jako Netflix, Spotify či Apple Music. Stejně tak je slušná šance, že si připlácíte za větší prostor v iCloudu, OneDrivu či Google Drivu. A ač to může znít hodně překvapivě, lidi s větší pravděpodobností platí za dražší aplikace než za ty, jež chtějí jen jednorázovou platbu či mají levnější předplatné.

Společnost Liftoff zkoumala, jak se v průběhu roku změnil trh s předplatnými. Konkrétně mezi červnem 2016 a červnem 2017. Aplikace si následně rozdělila na tři kategorie. Do první kategorie spadaly aplikaci v ceně od 29 Kč do 199 Kč, druhá kategorie zahrnovala ceny od 200 Kč do 599 Kč a třetí pak od 600 Kč do 1490 Kč. Ze studie můžeme vyčíst, že aplikace z druhé kategorie mají vyšší míru konverze a také potřebují menší úsilí od vývojářů (mají nižší marketingové náklady). V porovnání s první kategorií je míra konverze přibližně pětkrát vyšší.

Za tímto fenoménem může stát několik důvodů. Jedním z nich je fakt, že s větší pravděpodobností zaplatíme za aplikaci, za níž jsme již někdy zaplatili. Když se tak třeba někdo stane uživatelem Spotify a vytvoří si sbírku oblíbené hudby, je velká šance, že bude s předplatným pokračovat i dalších měsících. Dalším faktorem může být to, že streamovací služby mají určité období na vyzkoušení zdarma. Jeden až tři měsíce jsou dostatečná doba, abychom si na Netflix nebo Apple Music zvykli.

Vedle toho jde o typy aplikací, které potřebujeme. Stejně tak je tomu v případě cloudových služeb. Tyto aplikace mají v porovnání třeba s Tinderem mnohem větší šanci na tzv. install-to-subscriber uživatele, to znamená ty, kteří si aplikaci nainstalují a okamžitě si některý z balíčků předplatí. Na základě těchto faktorů druhá kategorie aplikací zvládne uspokojit širší spektrum potřeb uživatele, proto je větší šance, že si je člověk zaplatí, i když stojí více. To je zároveň důvod, proč zde není taková potřeba dělat aplikacím reklamu – uživatelé si je vyhledávají sami.

Zdroj: The Verge

Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.

Klikněte zde!