imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Budoucnost je tady!

Apple představil iPhone X

Uživatelé iPhonu utrácejí za aplikace stále víc


Byla publikována další zpráva, tentokrát ohledně toho, kolik lidé utrácejí na iOS za aplikace každý rok a jak se toto číslo mění v čase.

Když se ohlédneme za starými dobrými časy iPhonů 4 a 4s, vidíme jejich zlatou éru, jelikož se telefony stávaly stále oblíbenější mimo Spojené státy americké. Tehdy bylo vcelku zvláštní, když jste měli za aplikaci platit (což je pochopitelné, jelikož v té době většina lidí neplatila ani za Windows). Uživatelé iPhonů rychle zjistili, že zaplatit dolar za aplikaci není zas tak strašné a nejde o žádný podpis smlouvy s ďáblem. Navíc před těmi šest sedmi lety byl App Store plný aplikací, které stály dolar. Dnes si podobné aplikace stáhnete zdarma a za službu zaplatíme, až během používání (třeba za prémiové funkce), nebo si vývojáři řeknou o 5-6 dolarů.

01_iphone_users_spending_the_most_on_applications

Možná změna nastavení může za fakt, že uživatelé iPhonů v roce 2016 utratili za aplikace průměrně 40 dolarů (přibližně tisíc korun). Jde o vcelku velký nárůst oproti číslu z předchozího roku, kdy byla průměrná částka „pouhých“ 35 dolarů. Podle dat SensorTower lidé nejvíce utrácejí za hry (průměrně 27 dolarů ročně) a tato kategorie se zasloužila o 80 % všech příjmů na App Storu. Zbytek je rozdělen do těchto čtyř kategorií: hudba, zábava, sociální sítě a fotky a video.

02_iphone_users_spending_the_most_on_applications

I když se kategorie „zábava“ nemusí zdát podle grafu zas tak zásadní, zaznamenala meziroční nárůst o 30 %. Jde o služby jako HBO Now, Hulu nebo Netflix. Je rovněž vidět, že uživatelé – přes neustálý růst utrácených částek – stahují čím dál méně aplikací. V roce 2015 to bylo průměrně 35 aplikací, v roce 2016 už jen 33. Může to být pouze meziroční výkyv, ale když vezmeme v potaz velikost statistického vzorku o stovkách milionů uživatelů, rozdíl je obrovský.

Zdroj: Cult of Mac

Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.

Klikněte zde!