imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Odstartujte nový rok efektivně!

Aplikace, které vám pomohou dosáhnout vašich cílů.

Tento příspěvek nebyl aktualizován více než rok. Berte prosím na vědomí, že obsah můžete být zastaralý.

Uživatelé iPhonu utrácejí za aplikace stále víc


Byla publikována další zpráva, tentokrát ohledně toho, kolik lidé utrácejí na iOS za aplikace každý rok a jak se toto číslo mění v čase.

Když se ohlédneme za starými dobrými časy iPhonů 4 a 4s, vidíme jejich zlatou éru, jelikož se telefony stávaly stále oblíbenější mimo Spojené státy americké. Tehdy bylo vcelku zvláštní, když jste měli za aplikaci platit (což je pochopitelné, jelikož v té době většina lidí neplatila ani za Windows). Uživatelé iPhonů rychle zjistili, že zaplatit dolar za aplikaci není zas tak strašné a nejde o žádný podpis smlouvy s ďáblem. Navíc před těmi šest sedmi lety byl App Store plný aplikací, které stály dolar. Dnes si podobné aplikace stáhnete zdarma a za službu zaplatíme, až během používání (třeba za prémiové funkce), nebo si vývojáři řeknou o 5-6 dolarů.

01_iphone_users_spending_the_most_on_applications

Možná změna nastavení může za fakt, že uživatelé iPhonů v roce 2016 utratili za aplikace průměrně 40 dolarů (přibližně tisíc korun). Jde o vcelku velký nárůst oproti číslu z předchozího roku, kdy byla průměrná částka „pouhých“ 35 dolarů. Podle dat SensorTower lidé nejvíce utrácejí za hry (průměrně 27 dolarů ročně) a tato kategorie se zasloužila o 80 % všech příjmů na App Storu. Zbytek je rozdělen do těchto čtyř kategorií: hudba, zábava, sociální sítě a fotky a video.

02_iphone_users_spending_the_most_on_applications

I když se kategorie „zábava“ nemusí zdát podle grafu zas tak zásadní, zaznamenala meziroční nárůst o 30 %. Jde o služby jako HBO Now, Hulu nebo Netflix. Je rovněž vidět, že uživatelé – přes neustálý růst utrácených částek – stahují čím dál méně aplikací. V roce 2015 to bylo průměrně 35 aplikací, v roce 2016 už jen 33. Může to být pouze meziroční výkyv, ale když vezmeme v potaz velikost statistického vzorku o stovkách milionů uživatelů, rozdíl je obrovský.

Zdroj: Cult of Mac

iMac Pro
Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.

Klikněte zde!