imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Budoucnost je tady!

Apple představil iPhone X

Výsledky Applu v Q2 – drobné zlepšení


Finanční tým Applu poslední měsíc tvrdě pracoval, aby mohl představit své výsledky za druhý kvartál. V porovnání s minulým rokem se firmě podařilo zlepšit, nové rekordy však nenastavila.

Než se pustíme do rozboru samotných čísel, pojďme si lépe popsat, co druhý kvartál v USA znamená. Nenechte se zmást jménem, jde totiž o druhý fiskální kvartál, což zahrnuje období od ledna do března. V porovnání s minulým rokem vidíme drobný nárůst, nepodařilo se však překonat rekordní výsledky z roku 2015. Tim Cook se v tiskové zprávě k výsledkům vyjádřil následovně:

Jsme rádi, že můžeme reportovat silný březnový kvartál, od minulého kvartálu příjmy rostly a poptávka po iPhonu 7 Plus je stále obrovská. Zaznamenali jsme skvělou odezvu směrem k oběma novým verzím iPhonu 7 (PRODUCT)RED Special Edition a jsme nadšení s parádním rozjetím našeho byznysu Služeb, který za 13 týdnů zaznamenal historicky nejlepší kvartál z pohledu příjmů. Nyní se těšíme na příští měsíc, kdy v San Jose uvítáme účastníky Worldwide Developers Conference.

Příjmy a zisk

Celkový příjem Applu ve druhém kvartálu dosáhnul na 52,9 miliard dolarů, což značí 5% růst oproti stejnému období v minulém roce. Distribuce příjmů podle kategorií je následující: iPhone 58 %, iPad 7 %, Mac 10 %, služby 13 %, další 12 %. Když se podíváme na distribuci příjmů podle území, jasně vede Severní Amerika se 40 %, na druhém místě je již tradičně Evropa s 24 %; Čína je s 20 % na místě třetím, následuje Japonsko s 8 % a zbytek Asie se 7 %. Čistý zisk je 11 miliard dolarů čili shodný 5% meziroční nárůst.

iPhone

V těchto číslech nejsou zaznamenány prodeje červeného iPhonu 7, jelikož se dal zakoupit až od března. Otázkou je, jak moc by telefon skutečně dokázal pomoci k překonání loňských čísel. Apple zvládnul prodat celkem 50,8 milionů iPhonů za první tři měsíce nového roku, což je v počtu kusů 1% pokles; příjmy naopak o 1 % vzrostly.

iPad

Nový a levný iPad je ve shodné situaci, v jaké je červený iPhone 7 – byl představen až na konci kvartálu. Otázkou opět zůstává, jestli dokáže navýšit čísla natolik, aby změnil stagnující trend prodejů z posledních let. Apple prodal 8,9 milionů iPadů, což znamená 13% pokles i proti nepříznivým prodejům z loňska.

Mac

Kategorie Maců si stojí jako obvykle čili trochu roste. Apple prodal od ledna do března celkem 4,2 milionů kusů, což je meziroční růst o 4 %. Co je důležité zmínit, je velký nárůst příjmů – přestože se prodalo jen o něco více zařízení, příjmy vzrostly o 14 %. Akcionáři si tak mohou mnout ruce.

Služby

Tato kategorie stabilně roste již dlouhé roky. Jednotlivé rekordy App Storu byly pokořeny, čísla předplatitelů Apple Music vzrostla, iCloudové servery spravují miliony GB dat. Apple dosáhl na příjem 7 miliard dolarů, což je v kategorii služeb meziroční nárůst o 18 %.

Další

Slavná a mystická kategorie další zahrnuje vše od ostatních zařízení až po příslušenství. Máme tu třeba sluchátka Beats nebo Apple Watch. V této kategorii zaznamenáváme velké sezonní výkyvy – na konci roku je byznys v rozpuku, během zbytku roku tu pak bývají drobné nárůsty či poklesy. V porovnání s tímto trendem se však letos Q2 vydařil parádně. Apple za své další produkty utržil 2,8 miliardy dolarů, což je parádní 31% nárůst. Skutečně se Apple Watch prodávají tak skvěle?

Výsledky byly již tradičně dopodrobna rozebrány během konferenčního hovoru mezi Timem Cookem, finančním ředitelem Lucou Maestrim a investory. Následně se dostalo i na pár dotazů.

Pro ty, kdo milují grafy, zde máme výsledky ze druhého kvartálu roku 2017 v lehce stravitelné formě:

01_apple_q2_small_increase 02_apple_q2_small_increase 03_apple_q2_small_increase 04_apple_q2_small_increase 05_apple_q2_small_increase 06_apple_q2_small_increase 07_apple_q2_small_increase 08_apple_q2_small_increase

Zdroj: Apple

Beoplay
Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.

Klikněte zde!