imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Odstartujte nový rok efektivně!

Aplikace, které vám pomohou dosáhnout vašich cílů.

Vývojář, který během dojíždění z práce vytvořil hru na iPhonu X


V App Storu v záložce Dnes se můžete pravidelně dozvídat řadu příběhů o hrách, vývojářích a celé komunitě kolem Applu. Tentokrát jsme se dočkali představení nezávislého vývojáře, který začal na svém telefonu s programováním jako formou relaxace po práci.

Kompletní předělání App Storu v iOS 11 byl skvělý nápad. Apple přišel s krásným rozhraním, všechno je snadné a rychlé, animace k sobě nádherně pasují. Pod povrchem se však skrývá mnohem více. Například v záložce Dnes nalezneme kategorii plnou vlastního obsahu od Applu, čímž mohou být doporučení her, aplikací nebo zajímavých příběhů.

V kategorii je i záložka Indie Spotlight, kde Apple představuje vývojáře třetích stran. Jestli si pak někdo zaslouží zmínku, je to Jonathan Topf. Jeho designová práce na Monument Valley 2 mluví sama za sebe. Topf má nicméně i vlastní projekt jménem Trick Shot.

Jak už z názvu vyplývá, jde o hru, kde se snažíte střílet míčem do koše. Není to však tak jednoduché, v plnění cílů vám překáží různé objekty či speciální úpravy fyzikálních zákonů. Před několika dny pak vyšlo pokračování jménem Trick Shot 2 a Apple s vývojářem udělal rozhovor.

Ukázalo se, že Trick Shot 2 byl jen vedlejším projektem. Topf začal hru tvořit během dojíždění z kanceláří Ustwo Games, kde pracoval na Monument Valley. Mohli bychom říct, že je Jonathan pěkný workoholik, měl pro to však pochopitelný důvod.

Přišel jsem na to, že když pracujete na velkém projektu, je ideální mít vedle malou jednoduchou hru, na níž pracujete a jde o takový čistič podnětů. Je to způsob, jak získat perspektivu, i když jste do nějakého projektu hluboko zavrtáni.

To je pochopitelně možné ve chvíli, kdy je vaše práce zároveň koníčkem. A to není vše. Když začal s prací na Trick Shot 2, dal si Topf jedeno pravidlo – experimentovat a přenášet myšlenky co nejrychleji a nejjednodušeji to půjde. Používal k tomu editor úrovní, jenž je kompatibilní s iPhonem i iPadem. To mu umožňovalo tvořit kdykoliv a kdekoliv. Nikdy se nezastavil.

Byl jsem překvapený, nakolik to ovlivnilo mou práci na designu. Mnoho nápadů vycházelo z mechanismů a pohybů, které každý den vidím. Z mé zkušenosti přicházejí nejlepší nápady ve chvíli, kdy mysl jen tak odpočívá. Nejčastěji při jízdě metrem nebo při nakupování. Jednou jsem vytvořil level i ve sprše, jelikož je iPhone X voděodolný…

Implementace editoru úrovní do Trick Shot 2 byla jen dalším krokem, nakonec z toho byla největší novinka pokračování. Jen díky několika kliknutím můžete jednoduše vytvořit level, následně jej hrát a sdílet s přáteli. Nechybí ani možnost sdílet své výtvory se zbytkem komunity. Nemusíte se tedy bát, že byste ve hře po dokončení základních výzev neměli co dál dělat.

Stahujte Trick Shot 2 z App Storu (iPhone, iPad, iMessage – 79 Kč, obsahuje mikrotransakce)

iMac Pro
Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.

Klikněte zde!