imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube
iphone x

Kdy můžeme očekávat vydání bety iOS 12?

Podívali jsme se na tendence z posledních let

Vývojáři z MIT vyzdvihli samořiditelnou technologii na novou úroveň


Současné samořiditelné technologie mohou řídit přesně a bezpečně na cestách s odpovídajícím značením. Jak si ale poradit na místech, kde chybí? Lidé z MIT mají neuvěřitelný nápad…

Samořiditelná auta se na hůře zmapovaná místa dostanou jen málokdy. S aktuální technologií je to prakticky nemožné. Důvod je vcelku jednoduchý, jelikož současný systém funguje na základě detekování silničního značení a vysoce detailních 3D map. Bez nich jsou auta prakticky slepá.

Auta tyto mapy využívají k tomu, aby věděla, kde jsou a co dělat v případě nových překážek, jako jsou lidé či další auta. Potřeba podrobných 3D map tvoří limity tomu, kde mohou samořiditelná auta operovat.

Ne všechny cesty jsou totiž krásné s dostatkem značení. Jestliže někdo navrhuje samořiditelné auto, tento problém nemůže ignorovat. MIT má skvělý nápad, který je aktuálně ve fázi testování. Jestliže se vše povede, mohlo by jít o řešení.

CSAIL (Computer Science and Artificial Intelligence Laboratory) na Massachusetts Institute of Technology umožňuje samořiditelným vozům navigovat na libovolné cestě, a to jen za využití GPS a dat z LiDARu (Light Detection and Ranging).

Technologie se jmenuje MapLite a byla testována na nezpevněné polní cestě v Devensu a Massachusetts. Výsledky byly skutečně pozitivní. Pro testování byla použita Toyota Prius, kde nechyběly senzory LiDAR a IMU (Inertial Measurement Unit).

MapLite používá senzory pro všechny aspekty navigace, na data z GPS spoléhá pouze k hrubému odhadu lokace automobilu. Systém nejdříve nastaví cílovou destinaci a něco, co výzkumníci nazývají jako ‚místní navigační cíl‘, jenž musí být v dohledné vzdálenosti od automobilu. Senzory následně vygenerují cestu k tomuto cíli, ke sledování vozovky je využíván LiDAR. MapLite zvládne auto řídit na vozovkách bez značení jen na základě faktu, že u silnice předpokládá rovnější povrch než u nejbližšího okolí.

Nemáme žádné informace o případném dalším využití technologie, vývojáři ji však již představili na mezinárodní robotické konferenci. Je klidně možné, že to nebude trvat dlouho, a podobný systém se podívá do skutečných vozů automobilek.

Zdroj: The Verge

iMac Pro
Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.

Klikněte zde!