imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Odstartujte nový rok efektivně!

Aplikace, které vám pomohou dosáhnout vašich cílů.

apple služby

Vždy nové zařízení a služby Applu za jediné předplatné


Tak by mohlo znít shrnutí obchodního modelu, o kterém mluvil Horace Dediu s Wall Street Journal. Alternativa, která by mohla Applu nesmírně sedět.

Apple má rád vše pod kontrolou. Musíme uznat, že v tomto směru dělá vynikající práci. Nicméně jedna velmi důležitá stránka obchodu se kompletně ovládat nedá:

prodeje.

apple služby

Nikdo si nemůže být 100% jistý o přáních a touhách zákazníků. Nelze s naprostou jistotou předpokládat, jaký model bude úspěšný, kdy přijde další ekonomický pokles, jak dlouho budou uživatelé zařízení používat, zda si koupí nový produkt, zda koupí svým dětem iPhone a tak dále. Tato rovnice zahrnuje spoustu proměnných, a proto nelze tak snadno vypočítat. Samozřejmě existují určité odhady a společnost má spoustu zkušených analytiků. Celkově jde o nejdůležitější a zároveň nejméně jisté pole, které by měl Apple rád pod svou taktovkou.

Horace Dediu přišel s alternativním obchodním modelem, který by se mohl Applu hodit. Základem nápadu je jedno velké přizpůsobené předplatné pro úplně celý ekosystém a služby. Například byste si mohli předplatit iPhone, MacBook, Apple Watch a Apple Music s 50 GB prostoru na iCloudu.

Díky tomu byste každý rok dostali nový iPhone a Apple Watch a každé tři roky nový MacBook. Apple Music a iCloud by se v rámci balíčku automaticky obnovovalo. S nějakými slevami za pevně stanovené předplatné by se mohlo jednat o schůdné řešení.

apple služby

Taková situace by mohla vyhovovat oběma stranám. Uživatelé by dostali mnoho slev, Apple by přesně znal většinu svých ročních prodejů a investoři by se nemuseli každé čtvrtletí strachovat o výsledky. Nehledě na to, že průměrný uživatel nákup nového produktu oddaluje, zatímco předplatné na různé služby roste. Tento konflikt by se dal snadno vyřešit spojením hardwarových aktualizací se službami.

Analytik Ben Bajarin poznamenal, že takové spojení existuje mezi těmito dvěma poli již nyní. Například tu jsou AirPods, které se používají zejména ve spojení s předplatným nějaké služby na streamování hudby. Nebo pro nedávno vydaný HomePod je skoro povinností předplatné Apple Music. Apple by tak v tomto trendu mohl snadno pokračovat.

apple služby

Co si o tom myslíte vy? Uvítali byste, kdybyste si mohli předplatit jeden velký balíček Applu s rozumnou slevou místo kupování prvků ekosystému samostatně a navíc ještě platit za předplatné dalších služeb?

Zdroj: WSJ

iMac Pro
Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.

Klikněte zde!