imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Budoucnost je tady!

Apple představil iPhone X

Žaloba proti Applu má vyřešit problém se psaním během řízení


Naše nepozornost má občas dalekosáhlé důsledky, dokonce může zapříčinit i smrt. Číslo nehod, které se udály kvůli používání mobilního telefonu během řízení, se bohužel neustále zvětšuje a příslušné autority hodlají zatlačit na Apple. Jaké je však správné řešení? Měl by Apple chránit své uživatele?

Nedávno jsme přinesli informaci ohledně tragédie, během níž zahynula pětiletá dívka. Dvaadvacetiletý řidič přiznal, že se nehoda stala, když v době řízení zároveň používal aplikaci FaceTime na svém iPhonu. Naboural do auta před sebou a dítě v něm sedící přišlo o život.

01_lawsuit_against_apple_over_driving_accidents

Podobných smrtelných nehod je více: uvádí se, že se v Kalifornii ročně stane průměrně 52 tisíc nehod zapříčiněných užívání telefonu řidičem, 312 z nich pak končí smrtelně. Kromě toho americké ministerstvo dopravy tvrdí, že v každou chvíli používá přes 1,5 milionu uživatelů svůj mobil během řízení. Podobná aktivita přitom přináší až šestinásobně vyšší riziko než jízda pod vlivem alkoholu nebo drog.

V řadě případů bývají označovány za viníka firmy, ve výše zmíněném případě konkrétně Apple. Proti Applu byla podána nová žaloba, podle níž má společnost z Cupertina všechny nástroje na zablokování možnosti používat telefon v plném rozsahu během jízdy. Dle všeho pro to technologie existuje již od roku 2008, v roce 2014 na ní byl udělen patent. Dosud však nebyla představena, a to z důvodu obavy z možných finančních ztrát.

Apple odmítá technologii nasadit, volí raději cestu umožnění obrovského množství masakrů.

02_lawsuit_against_apple_over_driving_accidents

Žaloba má jasný cíl: zastavit prodeje iPhonů do té doby, dokud Apple neochrání jeho uživatele. Podobný přístup však přináší hned několik problémů najednou – jak oddělit řidiče třeba od uživatele hromadné dopravy, případně spolujezdce? Budou i jejich telefony blokovány? Je diskutabilní, že by se tento problém podařilo nějak efektivně vyřešit, jelikož samotná technologie blokuje všechny telefony v jedoucím vozidle. Zařízení pasažérů by však měly zůstat odemknuté, nepoužívají jej přece během řízení. Na základě aktuální situace tak ideální řešení zatím prostě není.

Zdroj: 9to5mac

Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.

Klikněte zde!