imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Apple Car ještě není připraven. Jak může vypadat jeho budoucnost?


Sám Apple publikoval své výsledky na poli s autonomními vozidly. Nemůžeme říct, že by šlo o jasnou výhru. V pozadí vývoje však budou dobře naplánovaná rozhodnutí. Není ale úplně jasné, že Apple Car bude iPhonem budoucnosti…

Project Titan, což je kódové označení pro Apple Car, nás vzrušuje už několik let. Měli jsme kolem spoustu spekulací – jde o autonomní software, nebo se bavíme o skutečném automobilu?

Přestože jde o jeden z méně známých projektů Applu a dosud nebyl oficiálně představen, záhada byla vyřešena již dlouhé měsíce dozadu. Jak víte, jde o software, který vídáme v testovacích autech. I Tim Cook dříve projekt zmínil. Dosud jsme však neznali stav, ve kterém vývoj je.

Až do teď. Záhadný důvod (nebo povinná regulace) přiměla Apple sdílet svá oficiální data ohledně Driverless Testing of Autonomous Vehicles (DMV). Informovali třeba o tom, jak často museli testovací řidiči zasahovat do řízení, nebo jak často řidič musel zásahem zabránit srážce. Suma sumárum:

Mnohokrát. V průměru v 544,78 případech na 1000 kilometrů.

Pro porovnání, Waymo od Googlu potřebuje asistenci jen v 0,06 případech na 1000 kilometrů. Jinými slovy zvládne systém od Applu ujet bez potřeby zásahu v průměru 1,8 km, zatímco řešení od Googlu pak 17 847 km. Jde o extrémně důležitý aspekt samořiditelných vozidel. S tímto výsledkem se Apple ocitnul na 25. místě v seznamu společností, které v Kalifornii své vozy testují.

Otázka je daná – jak je pro tak obrovskou firmu možné skončit na chvostu celého seznamu. Společnost, která byla dlouhé roky technologickým průkopníkem a má prakticky neomezené lidské a finanční zdroje. Ve vývojářském světě jsou od prvopočátků.

Elon Musk tvrdí, že Apple vstoupil na trh příliš pozdě. Nejjednodušší odpovědí by tak bylo, že Applu ujel vlak. Myšlenku podporují i zprávy, které informují o tom, jak Apple právě z této sekce vývoje propouští.

Než začneme vinit Apple, měli bychom vzít v potaz i další možnosti. Co když autonomní software nikdy nebyl hlavním cílem Applu? Co když jde o věc, jež je jen součástí experimentů, které se zaměřují na jiné okruhy trhu s chytrými zařízeními? Je jasné, že dříve či později firmy prostě musejí přijít s něčím úplně novým.

Automobily značky Lexus, které Apple použil pro testování

Návrh autonomních vozidel by mohl být možností. Teď to ale vypadá, že Apple není úplně rozhodnutý jít tímto směrem a zaměří se více na nabídku nositelností. Máme tu Apple Watch, AirPods a na cestě jsou i AR brýle. Může jít o základ zcela nového ekosystému, jenž využije všech možností AR a VR. To se v současnosti zdá jako pravděpodobnější verze.

Může se tak klidně stát, že Apple svět autonomních vozidel prostě opustí a nechá si jej jako Plán Z pro horší časy. A kdyby se ukázalo, že v nositelnostech budoucnost není, obrátil by se sem.

Zdroj: MacRumors

iMac Pro
Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.