imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Apple neměl slitování ani s Googlem


Přestože se Google za porušení pravidel omluvil, Apple s ním naložil stejně jako s ostatními. Pak si s jejich zástupci sedl a odpustil jim.

Současné napětí mezi Applem, Googlem a Facebookem by skoro stála za zfilmování. Máme tu vše, co klasická telenovela potřebuje: lítost, odpuštění, hněv a intriky. Má tahle pohádka šťastný konec?

Skandál se rozjel před dvěma dny, kdy se ukázalo, že Facebook (a další firmy) zneužíval programu pro podnikové aplikace. Ty mohou být využívány pouze interně, oni je však předložili i uživatelům.

Nešlo o nic tak zásadního, dokud se neukázalo, že firmy porušovaly pravidla kvůli tomu, aby na App Store umístily aplikaci ke sledování a sběr dat uživatelů (zprávy, obrázky, videa, historie prohlížení). To Apple nemohl nechat jen tak.

Okamžitě tak Facebooku zabavil práva na používání Developer Enterprise Programu, následkem čehož teď bude mít velké problémy s testováním Messengeru, Facebooku a WhatsAppu. Po událostech přišel i Google, který se sám přiznal, aplikace odstranil a Applu se omluvil. Doufal v milost.

Ta však nepřišla, Apple zakázal i aplikace Googlu.

Stejně jako v případě Facebooku. Zastavení podnikových aplikací je přitom vážný problém. Interní verze Gmailu, Hangouts či Google Maps přestaly fungovat. Stejně tak GBus, který slouží ke každodenní spolupráci zaměstnanců firmy, zastavily se i aplikace v jejich automatech. Když v Silicon Valley z automatu nedostanete pistáciové latté a slaninový sendvič, nedá se pracovat.

Zákaz aplikací byl exemplárním trestem. Apple se později se zástupci Googlu a Facebooku sešel, kde si s nimi celou situaci vyřídil. Dal si hodně záležet na tom, že program skutečně neslouží k tomu, aby firmy sbíraly informace o uživatelích. Jakmile obě společnosti odpřisáhly, že už se nic podobného nestane, Apple obnovil jejich aplikace.

Nejzajímavější věcí na celém příběhu je ukázka moci. Apple jasně ukázal, že nemá slitování pro nikoho, kdo porušuje pravidla. Jedním úderem pak dokázal ochromit Facebook i Google.

 


To přitom není konec příběhu. Podle vývojářů používají iOS aplikace Amazonu, DoorDashe a Sonosu (a další spousty firem) stejné triky. Jestli je Apple dost silný, může donutit pokleknout půlku Valley. Nicméně nemyslíme, že by to udělal. Příklad, co se může stát, byl vcelku jasný.

Zdroj: The Verge

iMac Pro
Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.