imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Apple vývojářům přikazuje používat férové předplatné


Žádné další triky se zobrazováním cen. Vše bude jasné, férové a každý pochopí skutečnou cenu.

Apple minulý týden aktualizoval pravidla App Storu pro ty, kdo ve svých aplikacích nabízí předplatné. Nové změny ukončují jednoduché klamání s cenami, čímž technologický gigant posouvá svůj digitální obchod zase o něco dál.

Před několika měsíci jsme informovali o vývojářích, kteří se pomocí různých triků snaží oklamat zákazníky k předplaceným službám. Mezi hlavní takové triky patří nabídka dvoudenního bezplatného trialu, který se automaticky změní na roční předplatné, případně tzv. „dark pattern“, který zákazníky přinutí objednat předplatné i proti jejich vůli.

Řešení od pojišťoven, webhostingových služeb či operátorů je o něco stylovější, stále ale neetické. Ve chvíli, kdy tedy inzerují, že předplatné vychází pouze na dolar měsíčně. A za rohem čeká pár stran smluv, kde se zavazujete k tomu, abyste platili dalších 112 let… Jinak to vyjde na 10 dolarů měsíčně.

První druh triků již z App Storu zmizel, nyní Apple hodlá zatočit s druhou možností.

Od teď musí vývojáři nabízející předplatné zvýraznit částku, kterou bude uživatel muset platit v moment nákupu.

Vývojáři stále mohou ukazovat i další ceny, jako jsou různá měsíční zvýhodnění nebo slevy, ale nesmí je dávat do popředí. Je tu několik příkladů.

Pro Apple je extrémně důležité, aby ve svém digitálním obchodu nabízel bezpečné a pohodlné služby těm, kdo mají zájem platit. Udělat z App Storu místo, kde najdete kvalitní aplikace, nikoliv podvody – a to zcela bez výjimky. Přestože nemůže Apple tyto postupy označit přímo za podvody, jde o zadní vrátka, která ničí komunitu. To americký gigant nemůže nechat jen tak.

Zdroj: The Verge

iMac Pro
Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.