imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Co dokáže iPad Pro při práci s videem? Vše!


Apple otestoval možnosti iPadu Pro a celý kreativní proces proběhl jen pomocí tabletu. Video, které odkrývá současnou úroveň technologií, by se nám před deseti lety zdálo jako sci-fi.

Je jen pár trapnějších věcí, než když ve světě technologií svůj produkt představujete falešnými informacemi. Když řeknete: „Podívejte, jak krásné fotky pomocí našeho telefonu uděláte,“ a modelky přitom stojí před objektivy za tisíce dolarů. Apple udělal úplný opak.

Hlavní zprávou kolem iPadu Pro z roku 2018 je informace, že v mnoha odvětvích tablet dokáže kompletně nahradit počítače a laptopy. Od té doby to sami testujeme (Hordon na iPad Pro na několik týdnů přešel) a zkoušíme, jestli by zařízení opravdu zvládlo splnit všechny aktivity, které v našem pracovním a osobním životě děláme. Přestože jsme už opravdu blízko, nemůžeme říct jasné ano.

Možná i to je důvod, proč se na YouTube kanálu Applu objevila záplava videí s tutoriály, kde představují různé funkce. Minulý týden jsme vám ukázali 5 různých iPad Pro videí, která byla exkluzivně pro toto zařízení. Tehdy jsme přehlédli jeden důležitý fakt v čase 0:54:

Ano, video není jen o funkcích iPadu Pro, bylo na něm rovnou KOMPLETNĚ vytvořeno. Nyní tu máme video ze zákulisí, kde se na jednotlivé kroky můžeme podívat. Jde o něco, co mě letos poprvé nechalo v němém úžasu. Tady máte:

Všechny fáze tvorby videa zvládl iPad Pro, stačilo jen použít odpovídající aplikace. Pojďme si jednotlivé kroky rozebrat:

Natáčení

Tady nejde o velké překvapení, protože už moc dobře víme, jak skvěle dokážou chytrá zařízení natáčet. Má to i několik nevýhod, ale iPhone 6 má tak skvělou kameru, že v rukou odborníka s ní dokážeme divy. FiLMiC Pro je pak klíčovou aplikací, sami už připravujeme delší sérii, kde si nejlepší vlastnosti rozebereme. Ano, potřebujete i odpovídající nasvícení scény. Pro tvorbu podobného videa půjde o skutečně drahou sadu, za kterou byste nakoupili hned několik iPadů Pro.

Střih

Jde o část, která mi zrovna čeká na stole. Skutečně jsem přemýšlel o tom, že bych se naučil první kroky v aplikaci méně delikátní, než jsou třeba Final Cut Pro, Adobe Premiere nebo DaVinci Resolve. Tým v Applu použil Luma Fusion a zvýraznil zejména výhody flexibility a možnosti navázání na systém. Je tu však ještě více možností a do tématu se musíme ponořit hlouběji.

Animace

Tady zatím nejsem. Nejsem tak dobrý v kreslení a malování, případně čemkoliv dalším, co potřebuje schopnosti mých rukou. Vím ale přesně, jak dlouho trvá třeba návrh a vytvoření titulků ve videu. Nicméně řešení Applu, které na iPadu předvedl, se zdá být jednodušší. Vedle Keynote použili ještě Core Animator, na nějž se také zaměříme.

Hudba

Kreslím opravdu špatně, ale jakmile začnu zpívat, zeptáte se mě, jestli bych vám radši něco nenakreslil. Vím však, že GarageBand právě oslavil 15. narozeniny (ve článku najdete i nadšené video se Stevem Jobsem) a v dobrých rukou s ním lze vytvořit neskutečné věci. Ve videu je zajímavá část, kdy dva členové kapely hrají s iPady v rukou.

Hlavní zpráva videa je ale jasná: technologie dosáhla bodu, kdy na jednom zařízení dokážete udělat práci celého kreativního týmu. A Applu se to povedlo. Proces, který před dekádou potřeboval tunu hardwaru, teď máte na konferenčním stolku. Je to úžasné. Na jednu stranu dost lituji, kolik bych toho dokázal, kdybych měl talent. Na druhou stranu jsem se za poslední dobu naučil mnohem víc, než co bych mohl před lety. Dělám vše krok po kroku, díky čemuž se pomalu blížím ke svému cíli.

Co byste na iPadu Pro udělali vy? Co byste vytvořili?

iMac Pro
Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.