imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Tento příspěvek nebyl aktualizován více než rok. Berte prosím na vědomí, že obsah můžete být zastaralý.

Deus Ex po krocích


Proplížit se kolem vojáka. Hacknutím terminálu vypnout strážní věž. Obejít hlídkujícího robota. Zapnout neviditelnost a utíkat do otevřených dveří. Adam Jensen je opět v akci.

Jak už nadpis napovídá, hra spadá do stejnojmenného univerza Deus Ex. Vývojáři ze Square Enix si značku vypůjčili a převedli z akčního do tahového zpracování. Titul dostal přídomek GO, stejně jako předcházející Hitman a Lara.

Ocitáme se tedy v cyberpunkovém světě, kde jsou lidé vylepšováni pomocí různých robotických doplňků vsazených přímo do těla. Velké hry z této série vypráví příběh o odpůrcích a příznivcích těchto úprav a potyčkami mezi nimi. V Deus Ex GO o tomto zmínku nehledejte. Jediné pojítko je hlavní hrdina Adam Jensen.

Dějová linka hry se točí kolem zmizení hlavního představitele významné korporace. Adam postupně rozkrývá fakta, včetně předem očekávaných zvratů a klišé. Příběh u GO titulů zažívá premiéru, neboť ani Hitman ani Lara jej neobsahovaly. A vůbec to nevadilo. Naštěstí je děj v Deus Ex GO vyprávěn formou dialogů, které lze jednoduše ignorovat.

fullsizeoutput_151

Pakliže jste hráli již zmíněné ostatní GO hry, budete se cítit jako doma. Tahové ovládání je shodné. Změnily se pouze mechaniky, kdy Adam řeší různé puzzle pomocí hackování, neviditelnosti a útoku ze zálohy. Hackováním terminálů například ovládnete kulometné věže nebo vypnete dlaždice na podlaze. Pomocí neviditelnosti můžete projít jedno (občas dvě) políčka bez povšimnutí okolí. A útoky ze zálohy asi netřeba vysvětlovat.

Útoky ze zálohy asi netřeba vysvětlovat.

Vývojáři tentokrát sáhli ke kratším úrovním. Design misí spoléhá čistě na mechaniky, nikoliv na hloubku prostředí jako například u Lary, kde bylo nutné počítat i s jednotlivými podlažími a úrovně byly vrstvené přes více obrazovek. Prostředí tentokrát působí trochu chudě, nejsou zde žádné skryté předměty ke sbírání, ani alternativní řešení úkolů.

fullsizeoutput_152

V režimu příběhu vás čeká celých 54 misí. Jejich obtížnost roste s přibývajícím pokrokem ve hře. Mohli bychom autory pokárat za absenci jakéhokoli tutoriálu, ale alespoň tím roste radost z objevování a vzniká prostor k experimentování. Posléze můžete otestovat svou zdatnost v tzv. týdenních výzvách, což jsou kratičké sady doplňkových misí. Mění se každý týden, a pokud je úspěšně zvládnete, získáte malý bonus do Deus Ex: Mankind Divided, která je aktuálně dostupná na PC a konzolích.

Grafika je podobná ostatním GO titulům. Tóny barev jsou více kontrastní, laděny spíše v teplejších odstínech. Každopádně povedenou stylizaci cyberpunkového světa upřít nelze. Zvuk pouze dokresluje atmosféru, ale nijak výrazný není.

Zbývá tedy zodpovědět jediné. Stojí nový počin v podobě Deus Ex GO za to? Pokud jste ostatní GO tituly nehráli, určitě vás bude bavit. Samotná hra vydrží zhruba na čtyři hodiny a pravidelné týdenní výzvy udržují motivaci ke hraní. Na druhou stranu ostřílení hráči si budou muset říci, jestli chtějí potřetí totéž. Někdo má rád osvědčený recept a po Deus Ex GO sáhne a užije si jej. Jiného může urazit, že jde o totéž dokola a invence je tentokrát méně. Záleží, do které skupiny patříte.

fullsizeoutput_153

Deus Ex GO

Logická hra pro iOS
+ Stylizace
+ Herní doba
+ Vyvážená obtížnost
– Potřetí totéž
– Zbytečný příběh
– Méně prvků

Hodnocení: 3 / 5
Cena: 1,99 €

Available_on_the_App_Store_0
iMac Pro
Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.

- Klikněte zde!