imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Otestovali jsme iPhone XS Max

Podívejte se, jak se nám líbil po dlouhodobém testování!

Instagram jako zpravodajský kanál?


Instagram není už jen hřiště pro modelky a amatérské fotografy, stává se stále oblíbenější mezi těmi, kteří utíkají ze zdánlivě stárnoucí komunity Facebooku. Nový startup si všimnul tohoto růstu a chce Instagram využít pro reformu zpravodajství.

Všechno nasvědčuje tomu, že se sociální média stávají primárními zdroji zpravodajství. Jedním příkladem za všechny může být americká prezidentská volební kampaň z roku 2016, kdy falešná zpráva na Facebooku výrazně ovlivnila veřejné mínění. Emily Sheffieldová, bývalá redaktorka britského Vogue, tyto změny už dlouho pozorovala, a proto ji napadlo, že nejjednodušší způsob, jak propojit veřejnost a informace, je dát informace přímo na Instagram.

Její startup #ThisMuchIKnow je v podstatě obyčejný instagramový účet, na němž nenajdete duck face selfies a hřebíků před volanty, ale novinky. Mezi tématy je skoro vše, od slavnostní ceremonie Oscarů přes Brexit až po ekonomické zprávy. I když je projekt v počáteční fázi, je vidět, že Sheffieldová a její týmy dobře platformu znají.

Služba, která je k dispozici pod uživatelským jménem thismuchiknowglobal, ​​velmi dobře využívá výhod Instagramu. Jejich každodenní Stories se neustále rozšiřují o aktuální a krátké zpravodajství a fotky, uživatelé mohou najít další novinky v části Nejdůležitější události rozdělené do období. Kromě toho jsou na účtu i běžné příspěvky, kde popisy fotografií informují o událostech, ačkoli jsou ve srovnání s tradičními zpravodajskými kanály docela krátké.

Samozřejmě, že v dnešní době nic není zdarma, ale vše naznačuje tomu, že nebudou hladovět. Údajně i Founders Factory, inkubátor pro startupy založený britským podnikatelem, který je podporován investory, jako je Guardian Media Group nebo L’Oréal, vidí v #ThisMuchIKnow velký potenciál. Projekt zatím běží v experimentální fázi, ale netrpělivě hledá výjimečné členy do své redakce. Přestože v pracovním inzerátu není zmíněn plat, hledají zaměstnance s “neutuchající zvědavostí, odvahou a podnikatelským postojem”.

Teorie a okolnosti se zdají být slibné, jedinou otázkou zbývá, jak bude vše vypadat ve skutečnosti, protože existují i ​​některé negativní faktory. Pro mladší publikum je #ThisMuchIKnow jako lék s jahodovou příchutí, který maskuje příjemnou chutí něco, co by si sami o sobě nevzali.

Je také zajímavá otázka, zda mohou přilákat i ty skupiny, které dávají přednost tradičním zpravodajským kanálů – je jich hodně. Každopádně experiment sám o sobě je velmi zajímavý.

Co si myslíte vy? Může mít zpravodajský kanál na sociálních médiích budoucnost?

Zdroj: BuzzFeed

iMac Pro
Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.