imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Instagram jako zpravodajský kanál?


Instagram není už jen hřiště pro modelky a amatérské fotografy, stává se stále oblíbenější mezi těmi, kteří utíkají ze zdánlivě stárnoucí komunity Facebooku. Nový startup si všimnul tohoto růstu a chce Instagram využít pro reformu zpravodajství.

Všechno nasvědčuje tomu, že se sociální média stávají primárními zdroji zpravodajství. Jedním příkladem za všechny může být americká prezidentská volební kampaň z roku 2016, kdy falešná zpráva na Facebooku výrazně ovlivnila veřejné mínění. Emily Sheffieldová, bývalá redaktorka britského Vogue, tyto změny už dlouho pozorovala, a proto ji napadlo, že nejjednodušší způsob, jak propojit veřejnost a informace, je dát informace přímo na Instagram.

Její startup #ThisMuchIKnow je v podstatě obyčejný instagramový účet, na němž nenajdete duck face selfies a hřebíků před volanty, ale novinky. Mezi tématy je skoro vše, od slavnostní ceremonie Oscarů přes Brexit až po ekonomické zprávy. I když je projekt v počáteční fázi, je vidět, že Sheffieldová a její týmy dobře platformu znají.

Služba, která je k dispozici pod uživatelským jménem thismuchiknowglobal, ​​velmi dobře využívá výhod Instagramu. Jejich každodenní Stories se neustále rozšiřují o aktuální a krátké zpravodajství a fotky, uživatelé mohou najít další novinky v části Nejdůležitější události rozdělené do období. Kromě toho jsou na účtu i běžné příspěvky, kde popisy fotografií informují o událostech, ačkoli jsou ve srovnání s tradičními zpravodajskými kanály docela krátké.

Samozřejmě, že v dnešní době nic není zdarma, ale vše naznačuje tomu, že nebudou hladovět. Údajně i Founders Factory, inkubátor pro startupy založený britským podnikatelem, který je podporován investory, jako je Guardian Media Group nebo L’Oréal, vidí v #ThisMuchIKnow velký potenciál. Projekt zatím běží v experimentální fázi, ale netrpělivě hledá výjimečné členy do své redakce. Přestože v pracovním inzerátu není zmíněn plat, hledají zaměstnance s “neutuchající zvědavostí, odvahou a podnikatelským postojem”.

Teorie a okolnosti se zdají být slibné, jedinou otázkou zbývá, jak bude vše vypadat ve skutečnosti, protože existují i ​​některé negativní faktory. Pro mladší publikum je #ThisMuchIKnow jako lék s jahodovou příchutí, který maskuje příjemnou chutí něco, co by si sami o sobě nevzali.

Je také zajímavá otázka, zda mohou přilákat i ty skupiny, které dávají přednost tradičním zpravodajským kanálů – je jich hodně. Každopádně experiment sám o sobě je velmi zajímavý.

Co si myslíte vy? Může mít zpravodajský kanál na sociálních médiích budoucnost?

Zdroj: BuzzFeed

iMac Pro
Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.