imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Otestovali jsme iPhone XS Max

Podívejte se, jak se nám líbil po dlouhodobém testování!

iOS 12: Nastavení Screen Time a Rodičovského dohledu


Dvanáctá verze iOS jako obvykle přináší celou řadu nových funkcí a zajímavých inovací. Jednou z těch největších novinek je přitom sledování a kontrola času stráveného u obrazovky zařízení. Sem spadají i nástroje pro rodiče, kteří chtějí u svých potomků kontrolovat, kolik času budou moci na telefonu či tabletu být.

S novou verzí mobilního operačního systému se mění možnosti Rodičovského dohledu a Omezení. Nejenže jsou funkce přemístěny do jiné části, dočkaly se také nových pojmenování. Pojďme se tedy krátce podívat na nová nastavení a na to, jak s pomocí iOS 12 spravovat rodinná zařízení.

Rodičovský dohled byl dříve součástí kategorie Omezení, sem jste se dosud dostali pomocí Nastavení > Obecné. Nově se však veškerá správa přesouvá pod Screen Time.

Jestliže máte na svém zařízení nainstalovanou betu iOS 12, dostanete se k možnostem Rodičovského dohledu a Omezení následovně:

  1. V nastavení klikněte na „Screen Time“.
  2. Pokud tuto funkci otevíráte poprvé, objeví se vám možnost nastavit vše z pozice rodiče. To potvrďte.
  3. Následujte instrukce a nastavte jednotlivé parametry podle svých potřeb (omezení aplikací, přístupný obsah), rovněž nastavte rodičovský kód.
  4. Jestliže byste pak chtěli kdykoliv nastavení změnit, stačí opět zajít do Nastavení > Screen Time.

Alternativním řešením je potom správa zařízení, která jsou vzdáleně připojena k účtu na iCloudu pomocí Rodinného sdílení. Jděte do Nastavení > Vaše jméno > Rodinné sdílení > Screen Time. Zde můžete sledovat, kolik tráví vaše děti na telefonu či tabletu.

Zdroj: 9to5Mac

iMac Pro
Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.