imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Otestovali jsme iPhone XS Max

Podívejte se, jak se nám líbil po dlouhodobém testování!

Jak zobrazit informace o zotavení na Apple Watch


Vaše Apple Watch pozorně sledují vaše zdraví a pomáhají vám je chránit. Měření srdečního tepu je od počátku jednou z nejdůležitějších funkcí Watch. Nyní je zde méně známá, ale velice zajímavá možnost.

Někdy můžete mít dojem, že tématu zdraví vašeho srdce se věnujeme skoro každý den. Ale bohužel je to potřeba. Mnohokrát jsme řekli, že Applu záleží na zdraví vašeho srdce a inteligentní hodinky nebyly původně navrženy jako zdravotní zařízení. Vývoj k tomu ale stále směřuje.

Samotné hodinky nabízejí mnoho možností pro různá měření. Sledování cvičení a neustálé monitorování srdečního tepu patří mezi ty nejoblíbenější dva. A když dáte tyto dvě funkce dohromady, je tu index, který není dostatečně známý – zotavení srdeční frekvence.

Tento index je k dispozici od watchOS 4 v aplikaci Cvičení a vsadíme se, že o něm nevíte. Rychlost zotavení srdeční frekvence (HRR, heart rate recovery) ukazuje, jak rychle se vaše srdce po ukončení cvičení vrátí do klidového stavu.

Při měření vašeho HRR zobrazí hodinky v sekci Zotavení dvě různé informace. Jednou z nich je, jak se srdeční frekvence snížila po 1 minutě po ukončení tréninku a druhá po 2 minutách. A jaké mají být jejich hodnoty?

Běžné snížení vašeho pulsu je

  • -15-20 BPM po 1 minutě
  • -22-52 BPM po 2 minutách

Je zřejmé, že byste neměli volat svého kardiologa, pokud vaše hodinky ukazují odlišné hodnoty. Existuje mnoho faktorů, které mohou ovlivnit váš současný výkon a srdeční tep. Nyní vám ukážeme, jak si po tréninku zkontrolovat HRR.

  • Připněte Watch na zápěstí a spusťte aplikaci Cvičení.
  • Vyberte si požadované cvičení a když skončíte, přetáhněte prstem doprava a stiskněte „Konec“.
  • Když se zobrazí přehled o vašem tréninku, přejděte do části pulsu.
  • Klepnutím na ikonu srdce přejděte na aplikaci Srdce nebo ji jednoduše spusťte ze specializovaných aplikací na Watch.
  • Zde jsou nové sekce, které jsou viditelné jen po tréninku. Vyberte volbu Cvičení.
  • Proveďte test, trvá to přibližně 3 minuty. Je důležité si trochu odpočinout. Pokud se hodně pohybujete, pro vaše srdce bude náročnější se vrátit do klidového stavu.
  • Po dokončení měření přejděte do dolní části aplikace, kde najdete hezký (doufáme, že krásně klesající!) neonový graf výkonu vašeho srdce. Váš výsledek za 1 a 2 minuty se zobrazí samostatně.

Musíme dodat, že bez ohledu na to, jak dobře vaše zařízení funguje, stále to není zdravotní zařízení. Může však být dokonalým ukazatelem jakéhokoliv problému z dlouhodobého hlediska, vzhledem k tomu, že Apple Watch už zachránily mnoho životů.

Jak se zotavuje vaše srdce po tréninku?

iMac Pro
Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.