imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Tento příspěvek nebyl aktualizován více než rok. Berte prosím na vědomí, že obsah můžete být zastaralý.

jony ive

Jony Ive přebírá produktový design do svých rukou


Proč mu nevelel už dříve? Velel a nevelel. Kvůli jiným projektům vedl designové týmy jen nepřímo. Nyní se ovšem stává vedoucím designérem oficiálně.

50letý Jony Ive vede designový tým Applu od roku 1996. V posledních 20 letech se podepsal pod celou řadu produktů, od prvního iMacu, přes iPody a iPady až k iPhonu. Od roku 2012 je odpovědný také za design softwaru. Právě to má být podle některých lidí důvod, proč v posledních dvou letech vypadají iPhony, ale i další produkty, stejně.

jony ive

Nicméně oficiálními vedoucími lidmi designového týmu byli až doposud Alan Dye a Richard Howarth. Oba se samozřejmě Ivemu zodpovídali, samotný Ive se ale na každodenních procesech nepodílel. Na čem tedy pracoval? Většinou na tomhle:

apple park

Ano, Jony Ive investoval svůj čas a úsilí do Apple Parku a nového designu Apple Storů a na další projekty tak jednoduše neměl čas. To se ale nyní s prakticky dokončeným Apple Parkem mění. Jak se dalo očekávat, Ive se vrací na svou původní pozici jako vedoucí designového týmu a od nynějška tak bude mít opět vše plně pod kontrolou.

Informace se na veřejnost dostala poté, co Apple aktualizoval svou stránku se jmény vedoucích pracovníků a odstranil výše zmíněné, nyní už bývalé, vedoucí. Bloomberg si této změny všiml a o vyjádření požádal samotný Apple. Ten odpověděl následovně:

Po dokončení Apple Parku se vedoucí designu a designové týmy hlásí opět přímo Jony Ivemu, který se opět soustředí výhradně na design.

jony ive

iPhony pozor, Jony Ive je zpět a s ním i zeštíhlování, změna designu a další kosmetické úpravy!

Zdroj: Bloomberg

iMac Pro
Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.