imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Kam zmizel dashboard v macOS Catalina?


Apple nejen že rozdělil iTunes do tří různých aplikací, ale odstranil i Dashboard. Nicméně není pryč úplně, v současné době dostupné widgety budou žít na jiném místě.

Nejdříve se podívejme na historii Dashboardu… Aplikace byla představena pro Mac před 14 lety, v roce 2005, v rámci OS X 10.4 Tiger a naposledy byla aktualizován spolu s OSX 10.7 Lion v roce 2011. Ano, aplikace byla nedotčená po dobu téměř 8 let. Apple využil tuto možnost k zavedení widgetů do ekosystému.

Nejoblíbenější funkcí může být widget Sticky notes, ale připnout k němu můžete i mnoho dalších užitečných aplikací. Průkopnický skeumorfní design byl implementován i do iOS a byl změněn na plochý v iOS 7.

Mnohým uživatelům tato možnost velmi chybí. Patří mezi ně i vývojáři společnosti Appleosophy, kteří zjistili, že není ve vývojářské beta verzi MacOS Catalina. Pokusili se ho vyvolat pomocí rychlého triku v Terminálu, ale jediným výsledkem byla prázdná aplikace v sekci Mission Control (stejně jako v případě iTunes).

Proto se můžeme domnívat, že Apple tuto možnost nejen že zapomněl integrovat, ale nebude zahrnuta ani do nadcházejících verzí beta.

A co bude s widgety? Jedním z možných výsledků je, že budou mít svou vlastní aplikaci, stejně jako výše uvedené poznámky Sticky Notes. Steven Throughton-Smith, jeden z našich oblíbených detektivů zkoumajících kód, v tweetu dokazuje, že:

Další možností je, že widgety budou v Oznamovacím centru noifikací, které má v tuto chvíli poměrně smíšenou funkci. Stejně jako iOS má svou sekci Zobrazení dnešního dne, která by mohla být ideálním místem pro zbytek widgetů.

Používáte některé z nich? Bude vám tato možnost chybět?

iMac Pro
Apple Inc. (AAPL)

Nejčtenější za minulý měsíc

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.