imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Kolik utratíte ročně za aplikace?


Průměrný uživatel v USA utratí téměř 80 dolarů. Oproti poslednímu roku je to výrazný nárůst, za kterým stojí hned několik důvodů.

Podle nejnovějšího průzkumu Sensor Tower utratil průměrný uživatel ve Spojených státech za aplikace 79 dolarů. To je v éře 1dolarových aplikací vysoké číslo. Přesněji řečeno to znamená 80 takových aplikací na hlavu včetně 12letých a 78letých uživatelů iPhonu, kteří jinak tento průměr trochu kazí.

Bez správného kontextu bychom si mohli myslet, že se mají lidé v USA tak dobře, že si mohou dovolit utratit za aplikace zhruba 7 dolarů měsíčně. To je částečně pravda a podle Sensor Tower se jedná o 36% navýšení oproti roku 217, kdy to bylo pouze 58 dolarů ročně. Za tak vysokým nárůstem mohou být ale ještě další důvody.

Jedním z těchto důvodů by mohl být zvyšující se počet služeb za předplatné. Jak prokázaly dřívější studie, uživatelé zřejmě podceňují náklady na ně. To znamená, že nejsou ochotní zaplatit vyšší sumu jednou, ale měsíční platba jim až tak nevadí. Apple si je s vývojáři tohoto faktu vědom. Není tedy náhoda, že Apple vývojáře podporoval, aby systém předplatného používali.

Kromě toho jsme již dříve psali, že předplatné dává prostor pro ledajaké triky. Nicméně se Apple proti takovým trikům oficiálně staví, což také mohlo ke zmíněnému růstu přispět.

Věřím, že dokud Apple udrží předplatné v etických mezích – co ž se mu obvykle daří – měli by se vývojáři této příležitosti chopit, jelikož spousta z nich vytváří svou prací více než užitečné nástroje.

Zdroj: TechCrunch

iMac Pro
Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.