imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Otestovali jsme iPhone XS Max

Podívejte se, jak se nám líbil po dlouhodobém testování!

macbook koncept

Koncept „nereálného“ MacBooku


Apple se vyjádřil, že nikdy nevyrobí dotykový MacBook. To ale nezabránilo designérům jeden takový navrhnout. Podívejte se na koncept MacBooku, ke kterému nikdy nedojde.

Tým Handy Abovergleicha představil ultramoderní koncept dotykového MacBooku Pro. Překvapí také dotyková klávesnice. Ta se může na první pohled zdát jako naprostá hloupost, nicméně s OLED displejem a haptickou odezvou by to mohlo fungovat.

V případě standardního použití je klávesnice umístěna na vrchní straně displeje a je plně nastavitelná. Díky haptické odezvě pak může simulovat reálný pohyb mechanických kláves.

macbook koncept

Pro speciální úkoly celá klávesnice zmizí a zobrazen bude obrovský Trackpad s podporou stylusu podobnému Apple Pencil. Splněný sen designérů. Navíc by mohla celá plocha fungovat jako sekundární monitor. Jediným problémem by byl poměr stran 1:1.

Jony Ive před nějakou dobou nicméně potvrdil, že Apple ideu dotykového Macu zavrhl. Ve spojení s Touch Barem poté zasadil poslední hřebíček do rakve Phil Schiller:

Náš instinkt nám říkal, že dotyková obrazovka nedává smysl, ale mohli jsme si mýlit – naše týmy tedy na tomto nápadu pracovaly v posledních letech několikrát. Dospěli jsme toho názoru, že to není ta správná cesta. Náš instinkt se nemýlil.

macbook koncept

Celkově udělal tým Handy Abovergleicha dobrou práci. I když je dotyková obrazovka úplně mimo hru, dotyková klávesnice až tak nereálná není. Možná kdyby byla dostupná vhodná technologie pro simulování fyzické klávesnice. Kdo jiný by ale mohl vyřešit problém s patřičnou odezvou, když ne vysoce kvalifikovaní inženýři Applu?

macbook koncept

Zdroj: 9to5Mac

iMac Pro
Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.