imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Tento příspěvek nebyl aktualizován více než rok. Berte prosím na vědomí, že obsah můžete být zastaralý.

iphone x

Lepší koncept v hrsti než iPhone na střeše?


Apple přichází s více a více zařízeními, které existují v době představení pouze v teoretické rovině a na jejich vydání musíme čekat měsíce. Je to dobrá taktika? Proč tomu tak je? Přečtěte si menší zamyšlení.

Obáváme se, že přineseme více otázek než odpovědí. Každopádně se musíme ptát, proč Apple vůbec představuje produkt, který nedokáže včas dokončit?

Svět zítřka

Jen pár příkladů z poslední doby. AirPods, představené s iPhonem 7 loňské září, se jen tak tak dostaly do prodeje na Vánoce a to ještě ve velice omezeném množství. S dostupností přestal být problém až v poslední době. Dále tu máme učebnicový příklad tohoto fenoménu, iMac Pro. Ten byl představen na WWDC a možná bude dokončen až za šest (!) měsíců!

imac pro

A to ani nemluvíme o modulárním Macu Pro, který zatím existuje pouze ve formě slibu. Dva měsíce zpoždění iPhonu X jsou proti tomu nic.

Otázka je tedy oprávněná, zbývá tedy zjistit, zda jde o ojedinělé případy, které se na sebe akorát nakupily, nebo Apple změnil taktiku. Pravděpodobně obojí.

Unikátní, nebo všední?

Pokud se podíváte na všechny zpožděné produkty, jde o „důkazy konceptu“. AirPods byly vytvořeny kvůli odstranění sluchátkového jacku. iMac Pro? Apple chce dokázat, že když chce, umí poskládat úžasný hardware i s uměleckým designem. Situace kolem Macu Pro je stejná a jde o gesto směrem k profesionálním uživatelům. iPhone X slibuje nejlepší dekádu produktu a AirPower dokazuje motto, že Apple nechce být první, ale nejlepší.

iphone x

Když se podíváte na všechny tyto produkty jeden po druhém, všimnete si, že jde vždy o posla vize budoucnosti Applu. Existují možnosti, mezi kterými si můžete vybrat nyní, všechno ostatní reprezentuje budoucnost, a tudíž přijdou v budoucnosti, ne dnes. Můžete je brát jako uniklé koncepty inovace. Jde o unikátní případy, ze kterých se pomalu stává strategie, která se týká budoucnosti a ne přítomnosti. Zda je to dobře, nebo není, je sporné, prodeje nicméně poukazují na to, že je to dobře.

Lepší koncept v hrsti než iPhone na střeše?

Na otázku, proč nepředstaví produkt, až je doopravdy hotový, existuje více odpovědí. Zaprvé, některé zpožděné produkty mohou být spojeny s již vydaným zařízením: ospravedlňují něco, co dané zařízení propagovalo.

Dále tu máme očekávání uživatelů, která musí být naplněna. Pokud si profesionální uživatelská základna stěžuje na nedostatek silného hardwaru, je lepší představit plány do budoucna, než všechny překvapit, až už budou dávno fungovat na jiné platformě. To se týká iMacu Pro a Macu Pro.

airpods

iPhonu udává tempo souboj s konkurencí. Apple představuje své vlajkové lodě na podzim, zhruba šest měsíců před svým největším rivalem, Samsungem, a jde tak o neustálou hru na honěnou. Uživatelé Samsungu očekávají funkce, jaké představil Apple, a uživatelé Applu chtějí vidět věci, které viděli u Samsungu. Ani jedna společnost nemůže tu druhou ignorovat, i když je jejich taktika úplně jiná.

Pokud přijde Samsung Galaxy S8 s bezrámečkovým displejem, Apple to nemůže ignorovat a během zářijové Keynote na to musí reagovat. Mohl by sice počkat až do jara, až bude iPhonů X dostatek, a až poté ho představit, to už by ale bylo příliš pozdě. I když se telefon k uživatelům nedostane dřív, alespoň nejsou zklamaní. Nehledě na to, že vzrušení s očekávání hraje v taktice Applu důležitou roli.

iphone x

Takový je život

Taková jsou pravidla dnešního světa. Apple musí brát v potaz spoustu věcí. Od konkurence, přes uživatele až po své vlastní firemní zájmy, ačkoliv ty vysoce závisí na prvních dvou bodech. Aby učinil všem radost, a zejména pak sám sobě, musí zvolit správnou strategii. Apple hraje tuto hru nesmírně dobře. Ví přesně, co má dělat, aby se vlk najedl a koza zůstala celá. Akorát musí důvěru zákazníků občas získat na úvěr.

iMac Pro
Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.

- Klikněte zde!